رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

معرفی ۳۳۵ طرح برای دریافت تسهیلات

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۴:۱۱
کد خبر: ۴۴۳۷۰۴
معرفی ۳۳۵ طرح برای دریافت تسهیلات
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان 335 طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

به گزارش برنا از شهرکرد ؛ حبیب الله وفایی افزود: پرداخت سه هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تکمیل و بهره برداری از این تعداد طرح تصویب شده است.

وی اضافه کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات بانکی در بخش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سه هزار و 600 میلیارد ریال بود که اکنون 100 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک های عامل در استان، تا کنون 39 طرح با 540 میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

وفایی با بیان اینکه اعمال کاهش سود تسهیلات در پائین بودن میزان مراجعه متقاضیان به بانک های عامل مؤثر بوده است، گفت: این مراجعات در روزهای آینده افزایش می یابد.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت یازدهم برای رفع مشکل 7 هزار و 500 واحد تولیدی صنعتی در کشور افزود: از این تعداد، 295 واحد نیمه فعال، تعطیل و یا با کمتر از 50 درصد ظرفیت تولید در چهارمحال و بختیاری است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد تاکنون 247 طرح با نیاز اعتباری 2 هزار و 930 میلیارد ریال به بانک های عامل استان معرفی شده است.

وفایی ادامه داد: 50 پروژه کشاورزی با 540 میلیارد ریال نیاز اعتباری در استان هم به بانک های عامل معرفی شد.

وی اظهار داشت: ارائه تسهیلات به 50 طرح دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر، و تکمیل و بهره برداری از 7 طرح مهم صنعتی تا پایان امسال در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است.

وفایی گفت: تأمین 450 تن نهاده و افزایش 7 هزار و 100 هکتار باغ دیم در بخش کشاورزی نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد که تا کنون در 2 هزار هکتار آن گیاهان دارویی و گل محمدی کشت شده است.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد تنها راه برون رفت از مشکل اقتصاد کشور است، افزود: خرید تولیدات داخل کشور و استان از سوی دستگاه های اجرایی مورد تأکید این ستاد می باشد.

نظر شما