پایان جشنواره کتابخوانی رضوی / معرفی برترین های جشنواره در شهرکرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۱۰۴
پایان جشنواره کتابخوانی رضوی / معرفی برترین های جشنواره در شهرکرد
همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی برترین ها در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور مدیرکل مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرکرد برگزار شد، از کتابخوانان برتر در سه رده سنی کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان، و کتابداران استان تجلیل شد.

تجلیل شدگان شامل 22 نفر در بخش فردی، 4 خانواده در بخش خانوادگی و 8 کتابخوان برتر بودند.

همچنین طاها رفیعی به عنوان برگزیده کشوری در بخش نقاشی از کتاب «دوست مهربان کبوترها» در گروه سنی کودکان و نوجوانان مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی پس از پنج سال برگزاری به استان ها واگذار که امسال نخستین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور برگزار شد.

فرهاد خلیل مقدم افزود: در برگزاری این جشنواره 5 هزار و 448 نفر شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 407 نفر در بخش آنلاین و چهار هزار و 41 نفر در بخش مکتوب بودند.

به گفته وی شرکت کنندگان در این جشنواره با مطالعه سه کتاب علی ابن موسی الرضا (ع)، اعترافات غلامان و دوست مهربان کبوترها در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

خلیل مقدم افزود: در آیین اختتامیه این جشنواره 22 نفر در بخش یک نفری، چهار خانواده در بخش خانوادگی و هشت کتابخوان برتر معرفی و تجلیل شدند.

وی گفت: از شرکت کنندگان استان 'طاها رفیعی' به عنوان برگزیده کشوری در بخش نقاشی از کتاب 'دوست مهربان کبوترها' در گروه سنی کودکان و نوجوانان استان تجلیل شدند.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، همزمان با دهه کرامت، و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا (ع)، و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17 سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا (ع)» نوشته و منتشر شده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره بود.

مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) است و این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

نظر شما