بنیاد برکت در شهرستان لردگان ۵ مدرسه احداث می کند

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۸:۵۶:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۹۶۲
بنیاد برکت در شهرستان لردگان ۵ مدرسه احداث می کند
فرماندار شهرستان لردگان گفت: از مهمترین برنامه های سال جاری بنیاد برکت در این شهرستان احداث پنج باب مدرسه 6 کلاسه است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ابوالقاسم کریمی افزود: این طرح ها در روستاهای شهرک شوارز، شهرک مامور، شانه جف، لیرابی، رفن و روستای معدن با 39 میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری به دنبال درخواست های امام جمعه فلارد و موافقت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پنج باب خانه عالم در بخش فلارد شهرستان لردگان احداث می شود.

کریمی با بیان این که بنیاد برکت برای احداث این پنج خانه عالم سه میلیارد ریال اختصاص داده است، گفت: این خانه ها در روستاهای سندگان، دشت پاگرد، شهریار، قرح و کندربا ساخته می شود.

فرماندار شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز یک باب مدرسه چهار کلاسه در روستای نصیرآباد بارز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 280 میلیون ریال و یک باب مدرسه 4 کلاسه در روستای بارز سفلی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 560 میلیون ریال و 2 باب مسجد هر کدام به مساحت 120 مترمربع در شهرستان لردگان احداث شد.

کریمی، اقدام های عمرانی و فرهنگی بنیاد برکت در شهرستان لردگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بنیاد برکت در سال های اخیر اقدام ها و فعالیت های متعددی در شهرستان انجام داده که تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی از این منطقه کمتر برخوردار داشته است.

وی افزود: این نهاد تاکنون طرح صنعتی در شهرستان راه اندازی نکرده که بی شک در کنار اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی در شهرستان، با راه اندازی طرح های صنعتی نیز می توان شاهد محرومیت زدایی بیش از پیش این منطقه بود.

شهرستان لردگان با پنج شهر، پنج بخش و 360 روستا افزون بر 220 هزار نفر جمعیت دارد. لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

بنیاد برکت که در سال 86 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شده، تاکنون در 262 طرح توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم کشور سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه این طرح ها با حجم کل سرمایه گذاری 46 هزار و 300 میلیارد ریال برای بیش از 165هزار نفر در این مناطق شغل پایدار ایجاد می کند که دستاورد بزرگی برای بنیاد برکت به شمار می رود.

بنیاد برکت در زمینه مدرسه سازی نیز خدمات ارزشمندی در سطح کشور داشته و تاکنون توانسته 650 مدرسه در مناطق محروم کشور احداث کند، این درحالی است که ساخت 250 مدرسه دیگر نیز در جریان است.

این بنیاد درصدد است براساس رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تاسیس کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز