کاهش مصرف آجیل و خشکبار در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۵:۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۹۵۱۲۵
کاهش مصرف آجیل و خشکبار در چهارمحال و بختیاری
رییس اتحادیه صنفی خواربار شهرستان شهرکرد از کاهش مصرف آجیل و خشکبار توسط مردم استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خدارحم مرادی  گفت : به علت پایین بودن سطح درآمد مردم، مصرف و تقاضای  آجیل و خشکبار توسط مردم استان کاهش یافته است.

وی، گردو و بادام را از محصولات تولیدی و صادراتی استان اعلام کرد و گفت: محصولاتی از جمله، پسته، بادام هندی، فندق و تخمه از دامغان، رفسنجان، آذربایجان و اصفهان به استان وارد می‌شوند. اگر زمینه کشاورزی در استان تقویت شود واردات برخی محصولات به استان، کاهش و صادرات بیشتر خواهد شد.

رییس اتحادیه خواربار شهرستان شهرکرد با اشاره به فعالیت990 واحد صنفی در شهرستان شهرکرد، تصریح کرد: از این تعداد واحد صنفی، 90 درصد دارای پروانه کسب و صدور پروانه کسب مابقی در دست اجرا است.

وی در ادامه افزود: امسال پنج واحد صنفی خواربار در شهرستان شهرکرد توسط این اتحادیه به علت کسب نکردن پروانه در موعد مقرر پلمب شدند.

مرادی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا، تصریح کرد: برخی معتقدند که با فرارسیدن شب یلدا و عید نوروز قیمت آجیل و خشکبار افزایش می‌یابد در حالی که قیمت محصولات در این ایام ثابت است. اگر تقاضای مردم مصرف کننده بیشتر شود به علت کمبود ذخایر احتمال افزایش قیمت آجیل وجود خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز