بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

برنامه‌های هنری و پژوهشی حوزه هنری زنجان تشریح شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۹:۲۶:۰۲
کد خبر: ۸۰۷۲۳۴
برنامه‌های هنری و پژوهشی حوزه هنری زنجان تشریح شد
امیر نعمتی سرپرست حوزه هنری استان زنجان در آستانه ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را تجربه می‌کند و این چهل سالگی نشانه بلوغ و رشد همه جانبه این انقلاب است؛ که در سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی و خواست مردم ایران برای رهایی از استبداد و ظلم طاغوت، به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان، انقلاب اسلامی، در چهل سالگی نشانه‌های بلوغ و رشد همه جانبه خود را تجربه می کند.

امیر نعمتی سرپرست حوزه هنری استان زنجان در آستانه ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را تجربه می‌کند و این چهل سالگی نشانه بلوغ و رشد همه جانبه این انقلاب است؛ که در سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی و خواست مردم ایران برای رهایی از استبداد و ظلم طاغوت، به پیروزی رسید.
نعمتی؛ با بیان خرسندی از اینکه؛ فرهنگ و هنر امروزه از جایگاه مطلوب و ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای انقلابی وظیفه ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این حوزه در بخش‌ها و شاخه‌های مختلف هنری به دنبال ارائه و ابلاغ پیام انقلاب به زبان رسا و گویای هنری است و این از رسالت‌ها و وظایف اصلی حوزه هنری است.

نعمتی در تشریح برنامه‌های حوزه هنری زنجان در چهل سالگی انقلاب و با تأکید بر لزوم هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌ها، گفت: حوزه هنری زنجان بمناسبت گرامی‌داشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های خاصی را با محوریت انقلاب اسلامی در طی سال 97 اجرا کرده است و بخشی از این برنامه‌ها نیز در تقارن ایام الله مبارک دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی به اجرای نمایش«روزهای بی‌قوام» با موضوع انقلاب، از هفدهم لغایت بیست و سوم بهمن ماه 97 اشاره کرد و افزود: نمایش«روزهای بی‌قوام»؛ همزمان با حوزه‌های هنری سراسر کشور، توسط هنرمندان زنجانی در استان اجرا خواهد شد.

نعمتی با یادآوری صبح خاطره «بچه‌های کوچه بینش» خاطر نشان شد: این برنامه همزمان با سالروز حمله ناجوانمردانه رژیم بعث به مدرسه نواب صفوی و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان عزیز زنجانی در محل همین مدرسه(دبیرستان میثاق) با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز و دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش در دوم بهمن ماه برگزار شد.

سرپرست حوزه هنری زنجان، یکی از اقدامات مهم این حوزه را پرداختن به موضوع مادران شهدا از زاویه‌ای تازه با تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» عنوان کرد و افزود: تصویربرداری این مجموعه از ماه گذشته آغاز شده و جزء برنامه‌ها و موضوعاتی است که در استان کمتر به آن پرداخته شده است.

نعمتی؛ تولید پوستر، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و برگزاری نشست پژوهشی «زنجان، انقلاب 57» با حضور پژوهشگران و هنرمندان به منظور ایده‌یابی و تولید محتوا برای تولید آثار فاخر هنری در موضوع انقلاب را از دیگر برنامه‌ها در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع «وقایع انقلاب اسلامی در سال 57» در مدارس و دانشگاه‌ها، نشست تخصصی داستان‌نویسان با حضور اساتید کشوری با موضوع بررسی روند داستان‌نویسی بعد از انقلاب، اکران فیلم‌های تولید شده این حوزه در مدارس، انتشار و معرفی آثار تولید شده در فضای مجازی و سایت اینترنتی و تولید مجموعه عکس با موضوع شعار سال و حمایت از کالای ایرانی با عنوان شهری با کفش‌های کتانی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری زنجان در بهمن ماه سال 97 است.

 نعمتی ادامه داد: شروع تمرینات و راه‌اندازی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با همکاری کانون‌های مساجد و تولید آثار نمایشی برای جشنواره‌ و هفته هنر انقلاب از دیگر برنامه‌های چهل سالگی انقلاب است که برای شناسایی و تربیت هنرمندان مسجدی در عرصه های نمایشی برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری زنجان به برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله دستگاه‌ها و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای معرفی و ارائه آثار تولید شده در بخش‌های مختلف تجسمی، ادبی و تولید کتاب، فیلم و انیمیشن، نمایش و ... اشاره کرد.

وی در ادامه از برگزاری نشست خاطره پژوهی با محوریت روایت خاطرات انقلاب از زبان انقلابیون و نگاه پژوهشی و تحلیلی به این موضوع همزمان با نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دایمی کاسپین خبر داد و افزود: نشست خاطره پژوهی با حضور اساتید دانشگاهی و شخصیتهای انقلابی استان برگزار خواهد شد.

نعمتی در پایان گفت: امیدواریم با بضاعتی که داریم به عنوان یک نهاد انقلابی و دستگاه چابک اداری هر آنچه که در توان داریم در گرامی‌داشت چهل سالگی انقلاب برای حفظ و احیاء و پاسداشت دستاوردهای ارزشمند این انقلاب که بسیار مؤثر و چشم گیر هستند به سهم خود قدمی برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز