توسعه گازرسانی روستاهای گازدار استان کردستان در دولت تدبیر و امید

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۹:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۳۷۰۱
توسعه گازرسانی روستاهای گازدار استان کردستان در دولت تدبیر و امید
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گاز رسانی به روستاها را در راستای توسعه عدالت اجتماعی ضروری دانست و گفت : زیرساخت‌های روستایی را می‌توان سرمایه‌های عمومی و اجتماعی روستاها دانست که بدین جهت توسعه این زیرساخت‌های اجتماعی, فیزیکی و نهادی باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ احمد فعله گری، رفع نیازهای جامعه روستایی را زمینه ساز افزایش تولید دانست و اظهارداشت: در سالی که توسط مقام عظمی ولایت به نام تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زایی نام گذاری شده است توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی همچون تسهیلات و خدمات بهداشتی و آموزشی, تامین انرژی پایدار باعث بهبود کیفیت زندگی روستائیان و افزایش توانایی‌های آنان (در جایگاه‌های فردی و اجتماعی) خواهد شد.

وی افزود: اشتغال‌زایی، از عناصر ارزنده‌ی پیشرفت اقتصادی کشورها محسوب می شوند و شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکه های گازرسانی در سطح روستاها و پراکندگی بسیار مطلوب آنان ، زمینه تامین انرژی پایدار برای افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و صنایع تبدیلی را فراهم نموده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش گفت : با ورود به سال 1400 شمسی تعداد روستاهای گازدار استان از مرز 1400 مورد عبور کرد و عدد 1402 مورد ثبت گردید.

گفتنی است ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان کردستان 96 درصد و در جمعیت شهری 100 می ‌باشد که در مجموع 98 درصد جمعیت کل استان زیر چتر گاز طبیعی قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز