پیش‌کنگره امام شافعی در سلیمانیه عراق برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۵:۵۴:۵۱
کد خبر: ۴۹۶۱۹۷
پیش‌کنگره امام شافعی در سلیمانیه عراق برگزار می شود
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان از برگزاری پیش‌کنگره امام شافعی (ره) با حضور آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

«محمدمهدی طالبی» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اعلام اینکه کنگره روز چهارشنبه اول دیماه برگزار می‌شود افزود: ماموستا حاج عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج، ماموستا حاج فایق رستمی عضو مجلس خبرگان رهبری، دکتر محمدحسن تبرائیان دبیر بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئتی ۲۵ نفره متشکل از روحانیون اهل سنت استان کردستان نماینده ولی فقیه را در این سفر همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به دعوت رسمی مشاور دینی آقای جلال طالبانی از نماینده ولی فقیه در استان کردستان برای سفر به اقلیم کردستان عراق اظهارداشت: این دعوت در راستای تعامل فراگیر و تعمیق همکاری‌های فرهنگی در سطح منطقه و در ادامه دو سفر پیشین هیئت‌های دینی- سیاسی و حضور چهره‌های دینی، اجتماعی و سیاسی کردستان عراق به جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و مورد موافقت نماینده ولی فقیه در استان کردستا قرار گرفته است.

طالبی خاطرنشان کرد: در سفرهای پیشین هیئت‌های عراقی به کردستان ایران تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر برگزاری پیش‌کنگره‌های بین‌المللی امام شافعی در شمال عراق صورت گرفته که برگزاری دهمین پیش‌کنگره امام شافعی در سلیمانیه، از جمله آنهاست.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، افزایش سطح همکاری‌های فرهنگی در منطقه، تقویت مذاهب اسلامی و تحکیم مبانی مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران همچون وحدت اسلامی و اخوت دینی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشترک قومی، اجتماعی سیاسی و مذهبی را از اهداف این سفر عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز