بازدید دکتر حاتمی معاون استانداری کرمانشاه از نشریه رازآور

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۴:۵۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۷۲۳
بازدید دکتر حاتمی معاون استانداری کرمانشاه از نشریه رازآور
‌دکتر هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با حضور در دفتر هفته‌نامه رازآور با مدیر مسئول و دست‌اندرکاران این نشریه به گفتگو پرداختند و از نزدیک در جریان روند فعالیت این هفته‌نامه قرار گرفتند.

‌دکتر هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه، امیر بابایی سرپرست روابط عمومی و اموربین‌الملل‌ استانداری کرمانشاه و رضا جمشیدی کارشناس روابط عمومی استانداری کرمانشاه با حضور  در دفتر هفته‌نامه رازآور با مدیر مسئول و دست‌اندرکاران این نشریه به گفتگو پرداختند و از نزدیک در جریان روند فعالیت این هفته‌نامه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های زیادی از لحاظ نیروی انسانی است و پتانسیل فراوان آن در زمینه‌های مختلف وجود دارد که بعضاً چهره‌های ملی هم می‌باشند و ما باید از این فضا برای حل مشکلات استان استفاده کنیم.

دکتر هدایت حاتمی اظهار داشت: رونق درآمد، افزایش درآمد و تفکر اقتصادی در استان کرمانشاه باید تقویت یابد و ما که مردمانی کم‌توقع و قانع هستیم که از باب فردی خوب است، اما از لحاظ اجتماعی، تولید ثروت ملی خوب این مسئله خوب نیست، ولی از لحاظ صرفه‌جوی مناسب است.

وی در مورد توافق هسته‌ای افزود: فضا شکسته شده و به درستی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تشخیص داده‌اند که این فضا شکسته شود هرچند که دشمنان ما دشمنان هوشمندی هستند و آگاهانه دست به اقدام می‌زنند و تصمیم می‌گیرند و بخش تحقیقات و آینده‌نگری آنان نیز ساز و کار در دست‌هایشان هست و هر بخش کار خودش را انجام خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت:هرچند که ما در دولت قبلی دچار مشکل شده بودیم و تمام منابع مالی و مشکلات اقتصادی و تورم به وجود آوردند، ولی در دولت تدبیر و امید آرامش و امید را به جامعه برگشتانده شد و مردم را از ناامید و التهاب دور کرده‌اند و دوساله اخیر درست تصمیم‌گیری کردند که این مذاکرات روند خوبی بگیرد و قعطعاً نیز ادامه آن هم به خوبی پیش خواهد رفت و هوشمندانه تصمیم خواهند گرفت تا جایی مردم با این همه مشکل و کمبود اعتبار در این دولت به آینده آن امیدوار شده‌اند و مطمئناً مردم به رفاء بیشتری در آینده نزدیگ دست خواهند یافت.

دکترحاتمی ادامه داد: ما برای جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه نیز فضاها را آماده‌ کرده‌ایم و امروزه نیز شاهد انسجام، هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها و دوایر دولتی به همت استاندار محترم به وجود آمده است.

وی افزود: هرچند مشکل کرمانشاه بیکاری است، ولی این فضای آرامشی که برای سرمایه‌‌گذاری در کرمانشاه ایجاد شده دیگر جایش را به التهاب نخواهد داد و استان ما هم به سمت التهاب پیش نمی‌رود و نهادها کار می‌کنند و این سیستم به سمت اشتغال پایدار گام برخواهد داشت و مطمئناً رضایت‌مندی مردم بیشتر خواهد شد.

دکتر حاتمی ضمن با اهمیت شمردن کار نشریات محلی ادامه داد: مطبوعات نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های دولت و مدیریت ارشد استان کرمانشاه  دارد و توسعه و پیشرفت نیز یک حرکت دلسوزانه است که باید از سوی مطبوعات دنبال شود و مطمئناً تا دلسوزی نباشد کار خواصی انجام نخواهد گرفت و هیچ اتفاق هم نمی‌افتد و خلع مکمل سایر برنامه‌هاست و باید در سال 1394 مطبوعات بیشتر نقش آفرینی کنند و برای نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش دوچندان فعالیت نمایند.

وی افزود: چون رسانه‌ها  از عوامل موثر توسعه و زمینه‌ساز پیشبرد اهداف توسعه‌ای هستند و بر این اساس ما باحضور در دفاتر  نشریات تعامل و همگرایی با اصحاب رسانه را آغاز کرده‌ام.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: بنا داریم روی نقاط ضعف موجود کار کنیم و اگر مشکلی در استان وجود دارد که به دلیل مشغله‌های کاری از دید مسئولین دور مانده، با همکاری رسانه‌ها به آن رسیدگی کنیم و به نوعی رسانه‌ها چشم ‌بینای جامعه هستند بیشتر از گذشته به مشکلات حوزه فرهنگ و اقتصاد بپردازند.

دکتر حاتمی ادامه داد: امسال بایستی مطبوعات نقش آفرینی کنند ما هم انتقاد پذیر هستیم، اما بایستی نقد منصفانه نوشته شود چون این نقد منصفانه نیاز امروزی کرمانشاه است.

وی افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه  گفت: مردم متوجه هستند و نقش مردم در بخش‌های مختلف به ویژه در توسعه و ایجاد یک شهر خوب و پیشرو موثر است و سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مردم باید توسط رسانه‌ها رصد شود تا زندگی متناسب با فرهنگ و دیدگاه‌های مردم و همچنین شأن آن‌ها داشته باشیم.

دکتر حاتمی در بازدید از دفاتر نشریات چالش‌های توسعه استان کرمانشاه نمایان‌تر خواهد شد و یکی از مشکلات اساسی استان عدم نشست و گفتگوهای سازنده میان نخبگان است.

وی افزود: همچنین بنا داریم اصل پاسخگویی و شفافیت در کارها را از جمله ملاک‌های ارزیابی مدیران قرار دهیم که این امر موجب می‌شود روند همه کارهای استان شفاف و هموار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه خواستار ایفای نقش بیشتر و موثر مطبوعات و نشریات برای ایجاد فضای گفتگو میان نخبگان استان شد.

‌حاتمی ادامه داد: رسانه‌ها باید با طراحی درست و استراتژی مدون، موضوع‌های کرمانشاه را در سطح ملی مطرح و توجه مسئولین را به آن جلب کنند.

وی در ادامه از بی‌طرفی و عملکرد خوب رازآور ذکر کرد و گفت: امیدواریم این هفته‌نامه محلی در همه بخش‌های تولید خبر، تحلیل، نقد و یادداشت شاخص‌های خود را ارتقاء دهد.

دکتر فرزاد سهیلی صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه رازآور هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این هفته‌نامه، بی‌طرفی در انعکاس اخبار، سرعت و دقت را از ویژگی‌های این نشریه است.

 وی افزود: هرچند برخی از نسخ‌های این نشریه سیاه وسفید چاپ می‌شود، اما هدف ما استمرار در چاپ است، چون استمرار انتشار نشریه یک از شاخص‌های  دنیای روزنامه‌نگاری است و بر این اساس ما سعی کرده‌ایم حداقل این مسئله را رعایت نماییم.

مدیر مسئول هفته‌نامه رازآور گفت: تمرکز و تیترها و تحلیل‌ها و نقدها نشریه رازآور بر اساس مسایل و اتفاقات و رویداده‌ای بومی و محلی است و ما چون نشریه بومی و محلی هستیم همیشه به این مسایل و مضوع‌ها و مشکلات استان به صورت سرمقاله در نشریه رازآور به آن پرداخته‌ایم.

دکتر سهیلی ادامه داد: سر مقاله آینه افکار گردانندگان نشریه است، رازآور افکاری را از سر بی‌غرضی در قالب سرمقاله به چاپ می‌رساند.

وی افزود: یادداشت‌ها و ستون‌نویسی هم در نشریه رازآور غالباً به بهانه ورود به طرح مسایل و نقد و بررسی مشکلات و راه‌کارها برای رهایی استان مظلوم کرمانشاه  از با تحلیل یافتن یک عامل مهم، جالب و تازه  به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مدیر مسئول هفته‌نامه رازآور گفت: متاسفانه در برخی از نشریات محلی به مسایل روز کشور بیشتر می‌پردازند و این مسایل به استان ربطی ندارد و باید نگاه نشریات محلی تغییر کند و از اسم آن پیداست به مشکلات و سوژه‌های استانی بیشتر بپردازند.

دکتر سهیلی ادامه داد: ما متاسفانه در استان کمتر نشریات محلی به نقد منصفانه می‌پردازند، ولی در نشریه رازآور  تلاش و سعی ما در انتشار هر شماره بر این بوده است که خدمات دولت را برجسته کنیم و تاکنون هم بی‌انصافی در این باره نشده است.

وی افزود: یادداشت‌ها و سرمقاله‌ها، گزارش‌ها، تحلیل و تفسیرهای رازآور در مورد مسایل و موضوع‌های مختلف در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نمونه بارز افکار مدیر مسئول، سردبیر و دست‌اندرکاران و نویسندگان و روزنامه‌نگاران این نشریه است که به چاپ رسیده و در محافل مختلف ازجمله دانشگاه در مورد آن تبادل نظر و بحث شده است.

مدیر مسئول رازآور گفت: علاقه‌مندی نشریه رازآور در حوزه فرهنگ است که با حقوق ناچیز معلمی سعی کرده‌ام به طور منظم حداقل نشریه انتشار یابد و بارها به موضوع‌های مختلف و سوژهای در بحث گردشگری، قیر طبیعی، مسایل اجتماعی و فرهنگی پرداخته‌ایم و سریعاً نقد آنان نوشته شده است و به چاپ رسانده‌ایم، اما آن طوری که باید مسئولان مسئله را  می‌دیدند و پیگری موضوع می‌کردند و مورد استقبال قرار نداده‌اند این جای گله‌مندی و تاسف دارد، چون تنها خواسته ما برطرف نمودن این مشکلات است که متاسفانه دامن‌گیر این شهر شده است و امروز بارها  در آمار و ارقام که از سوی منابع رسمی اعلام شده است از  کرمانشاه به عنوان بیکارترین شهر نام می‌برند و این موضوع بیکاری کرمانشاه را به سمت بن‌بست هدایت خواهد کرد و آمارهای طلاق هم گویای این مطلب است بایستی زودتر مسولان ارشد استان فکر و چاره‌ای در این مورد بیاندیشید تا دیگر شاهد این روند در این استان مظلوم کرمانشاه نباشیم.

 آقای حجت‌اله مولایی‌فر پیشکسوت مطبوعات استان و یکی از نویسندگان نشریه رازآور نیز گفت: قدمت کرمانشاه گویای همه چیز است امروز کمتر به آن اهمیت می‌هند و یا اتوجه نمی‌کنند.

وی افزود: کرمانشاه پتانسیل فراوانی دارد چه ازلحاظ تاریخی، فرهنگی، چه از لحاظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی و اما سایر موارد از قبیل قطب بودن کشاورزی تا گردشگری و غیره هم حایت دیگری دارد، چرا حال روز این شهر این گونه شده است و همین مسئله بیکاری برای کرمانشاه که همه در مورد آن سخن می‌گویند دارد به سمت بحران کرمانشاه را هدایت می‌کند همه این‌ها بر می‌گردد به نحوی مدیریت گذشته و اکنون نیز باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

مولایی‌فر گفت: مدیران امروز نیز باید از گذشتگان  درس بگیرند و با تمام توانی که دارند همه در کنار هم برای برطرف کردن این معظلات و مشکلات قدم بردارند و حرکت کنند تا این شهر تاریخی و باستانی دچار مشکلات بعدی نشود.

وی افزود: دیگر آن روز قادر به انجام کاری نیستیم و همه حسرت گذشته خواهیم خورد باید با تعام و تفاهم و با کمک تمام افراد و نخبگان، فرهیختگان و مردم شریف و توانای کرمانشاهی مشلات شهرمان را برطرف نماییم.

بهمن سلطانیان دیگر روزنامه‌نگار نشریه رازآور نیز گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست.

وی افزود: مدیران باید بیشتر در مورد شادی و نشاط و سلامتی شهروندان کار کنند، چون این کم شده این استان است.

این روزنامه‌نگار با سابقه کرمانشاهی گفت: مردم کرمانشاه شادترین مردمان دنیا بوده‌اند و امروز با تحقیقات و پژوهش در این مورد انجام داده‌اند می‌توان به این نکته دست پیدا کرد.

سلطانیان ادامه داد: موسیقی در کرمانشاه قدمت دارد و برخی از دانشمندان معتقد‌ند که موسیقی شاد در غرب کشور به ویژه کرمانشاه به جهان روج پیدا کرده است.

وی افزود: امروز دیگر از شاد بودن مردم چندان خبری نیست و مردمان این سرزمین از افسرده‌ترین انسان‌های روی زمین به شمار می‌روند این موضوع خطرناک است و چاره‌ای برای آن هرچه زودتر باید اندیشیده شود.

این روزنامه‌نگار با سابقه کرمانشاهی گفت: کرمانشاه خسارات زیادی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بر آن وارد شده و حتی بعداز جنگ نیز عملیات مرصاد این استان را نابود کرد، اما مسئولان و دولت مردان تاکنون اقدام بایسته‌ای برای این استان انجام نداده‌اند و مشکلات و معضلات آن هنوز باقی است، گویا قادر به حل شدن هم نیست و مطمئناً در آینده نزدیگ بحران ایجاد خواهد کرد تازه بعد فرصت را از دست دادیم، می‌شینیم دور هم فکری به حال آن خواهیم کرد.

سلطانیان ادامه داد: هنوز پیشرفت چندانی حاصل نشده در این استان و مسولان بایستی هرچه زودتر چاره‌ای در این مورد بیاندیشند تا  در کرمانشاه این مشکلات برطرف شود و تا مثل گذشته‌های دور شعف و شادی این سرزمین زبانزد همه شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز