مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

بهزاد به عنوان آفتابی درخشان بود

۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۹:۲۹:۲۴
کد خبر: ۳۰۴۰۳۶
بهزاد به عنوان آفتابی درخشان بود
«بر بلندای بیستون» حاوی مقالات 50 تن از اساتید برجسته ادبیات ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: یادنامه استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی باعنوان «بر بلندای بیستون» حاوی مقالات 50 تن از اساتید برجسته ادبیات ایران است.

001

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر ابراهیم رحیمی‌زنگنه در مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد از مشاهیر و چهره‌های ماندگار ادبیات ایران اظهار داشت: زنده‌یاد یدالله بهزاد به عنوان آفتابی درخشان بود که نیاز به تعریف و تمجید ندارد که در وصف این استاد بزرگوار همین بس که مرداد اوستا وی را فرشته‌‌ای در کسوت آدمی خوانده است.

وی افزود: اخلاق، دینداری و شناخت واقعی از ذات هنری و برداشت درست از هستی را ویژگی مهم شخصیت استاد بهزاد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به دو ویژگی مهم این استاد بزرگ اشاره کرد و گفت:  استاد بهزاد یکی از شاعران بزرگ و تراز اول ایران بود که همسنگ بزرگانی چون اخوان ثالث، شفیعی کدکنی و ... قرار داشت.

به گفته رحیمی‌زنگنه، جایگاه استاد بهزاد آنقدر والا بود که اخوان ثالث او را در اوج تعالی شعر ایران می‌دانست و مهرداد اوسطا نیز در خصوص او  گفته‌است:" بهزاد فرشته بود در کسوت آدمی".

وی در ادامه با قرائت‌ شعری از استاد بهزاد با این عنوان که "ما را به جهان که می‌نوازد جز تو، با جان ملول ما که سازد جز تو، هان ای غم دوست از دلم روی متاب، کاین خانه به کس نمی برازد جز تو" یاد این شاعر بزرگ را گرامی داشت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تلاش کردیم این رویداد فرهنگی بزرگ در نزدیکی روز ملی کرمانشاه که یادآور  قهرمانی‌های کرمانشاه طی هشت سال جنگ است، برگزار شود و این گرامیداشت را به‌‌مناسبت روز ملی کرمانشاه در این روزها برپا کردیم.

رحیمی‌زنگنه ادامه داد: بهزاد نیز فرزند همین کرمانشاهی بود که به‌واسطه قهرمانی مردمانش در عملیات مرصاد پایان‌بخش جنگ تحمیلی بودند.

وی افزود: از دو سال گذشته برای برپایی این برنامه در حال برنامه‌ریزی بوده‌ایم و  امیدواریم هر سال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته این جشن گرامی‌داشت را برگزار کنیم.

رحیمی‌زنگنه در پایان گفت: در تهیه و تدوین یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی باعنوان «بر بلندای بیستون»  بیش از 50 تن از اساتید برجسته ایران‌زمین مقالات خود را ارسال کرده و در یادنامه درج شده است.

 

نظر شما