حاتمی:

کشاورزی رکن مهم اقتصاد کرمانشاه است

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۰۸:۵۴:۱۴
کد خبر: ۳۱۷۸۵۴
کشاورزی رکن مهم اقتصاد کرمانشاه است
باید برای توسعه کرمانشاه همه بسیج شویم.

جلسه شورای اقتصادی استان کرمانشاه به ریاست دکتر هدایت حاتمی معاون استاندار و با حضور مدیران کل عضو این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، معاون استاندار کرمانشاه گفت: باید برای  توسعه استان کرمانشاه همه بسیج شویم.

دکتر هدایت حاتمی با اشاره به عزم جدی مدیریت استان برای سامان دادن به وضعیت اقتصاد و هم  توسعه این بخش، بر لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در خصوص عملیاتی شدن تصمیمات این شورا تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط امروز کشور و تعاملی که با دنیا صورت گرفته زمینه مناسبی را برای توسعه و تحول در اقتصاد بوجود آورده و وموقعیت خاص و ویژه استان کرمانشاه نیز امکان موفقیت در این عرصه را چند برابر کرده است و این وظیفه همه دستگاه های اجرایی را در تحقق برنامه های  توسعه یافتگی استان سنگین تر می کند.

وی به بررسی دستورالعمل‌های نشست شورای اقتصاد در خصوص  وضعیت چغندر و هم وضعیت گلخانه های استان پرداخت و افزود: چغندر از محصولات مهم کشاورزی استان است و با توجه به اینکه دو کارخانه قند اسلام آباد و بیستون را نیز تغذیه و تامین می کند بنابراین باید در خصوص پرداخت به موقع پول به چغندرکاران در هنگام خرید محصولاتشان و نیز تسهیل در تحویل گرفتن بار آنها  همکاری و تسریع لازم صورت بگیرد.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: کشاورزی رکن مهم اقتصاد استان است و از لحاظ منابع انسانی پتانسیل بالایی دارد که باید در مدیریت این منابع و هماهنگی سیاست های این سازمان با سایر دستگاه های اجرایی استان نهایت دقت و همکاری صورت بگیرد.

حاتمی به تشکل های فعال در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاهی که کشاورزی در اقتصاد استان دارد لازم است مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی نظارت بیشتری بر این تشکل‌ها  داشته باشد و انتظار داریم کارایی و تاثیرگذاری این تشکل ها افزایش یابد.

وی ظرفیت استان در زمینه گلخانه ها را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: آب و هوای متنوع استان زمینه را برای توسعه این صنعت فراهم کرده است و ضمن اینکه باید  بخش خصوصی را در این زمینه حمایت کنیم انتظار داریم که دستگاه های مرتبط با این بخش در خصوص چگونگی واگذاری  شهرک های گلخانه ای به شرکت های مختلف نظارت بیشتری داشته باشند .

حاتمی در پایان گفت:همه اعضای این شورا باید بدانند که رسالت عظیمی بر دوش دارند و آن تلاش و تصمیم گیری برای توسعه و تحول استان و رفاه مردم است.بنابراین باید برای  توسعه استان همه باید بسیج شویم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز