معاون استاندار:

کرمانشاه تاریخی کهن در صنعت چاپ دارد

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۴:۵۴:۲۸
کد خبر: ۳۱۹۵۳۵
کرمانشاه تاریخی کهن در صنعت چاپ دارد
صنعت چاپ به واسطه تولیداتی که به جامعه عرضه داشته از دیرباز یکی از راه‌های شکل دهنده افکار عمومی بوده است.

مراسم تقدیر از فعالین صنعت چاپ استان کرمانشاه با حضور  هدایت حاتمی معاون استاندار کرمانشاه در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، معاون استاندار کرمانشاه در حاشیه این مراسم گفت: کرمانشاه تاریخی کهن در خصوص چاپ دارد.

هدایت حاتمی اظهار داشت: صنعت چاپ به واسطه تولیداتی که به جامعه عرضه داشته از دیرباز یکی از راه‌های شکل دهنده  افکار عمومی بوده و یک ابزار مناسب در تعیین مسیر فرهنگی جامعه به شمار می‌رود که با گردش مالی 850 میلیارد دلار در دنیا به عنوان یکی از صنایع زیربنایی مطرح می‌شود .

وی افزود: می‌توان ادعا کرد که نبض فرهنگ هر جامعه در چاپ و نشر آن می‌تپد و اصولاً سطح و میزان کارهای چاپی در یک جامعه از شاخص‌‌های مهم توسعه‌یافتگی و پویایی فکر و فرهنگ جامعه به شمار می‌رود.

معاون استاندار گفت:  صنعت چاپ، صنعت عظیم و با اهمیتی است که در اغلب کشورهای صنعتی و توسعه یافته جهان در پنج صنعت نخست جای گرفته است، اما در کشور ما صنعت چاپ در جایگاه درخور ارزش قرار ندارد و بعد از صنعت نساجی دومین صنفی است که دچار بحران شده و سیر نزولی داشته که رفع این مشکلات مستلزم نگاه نو و امروزی به مقوله چاپ است.

حاتمی ادامه داد: کرمانشاه تاریخی کهن در خصوص چاپ دارد به طوری که قدمت صد ساله آن نشان دهنده عمق فرهنگ و توجه مردم این دیار به مقوله مطالعه بوده است.

وی افزود: بر اساس آنچه فعالین این صنعت می‌گویند مهم‌ترین مشکلاتی که در این بخش وجود دارد فرسوده بودن ماشین‌آلات چاپ، گران بودن تجهیزات و ماشین‌آلات این صنعت، کم بودن تسهیلات ارزی و ریالی، ضعف‌های آموزشی، وجود شیوه‌های سنتی اداره چاپخانه‌ها و... می‌باشد که وجود این مشکلات از موانع توسعه این صنعت محسوب می‌شود و ما آمادگی داریم برای رونق این صنعت در استان هر گونه حمایتی که لازم است را انجام دهیم.

حاتمی در پایان گفت: استراتژی حرکت استان کرمانشاه به سوی توسعه بر پایه سه محور بهبود فضای کسب و کار،احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه‌گذاری است که حمایت از صنعت چاپ نیز می‌تواند در این مسیر صورت بگیرد.

 

نظر شما