بخشدار مرکزی هرسین:

از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها جلوگیری می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۶:۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۹۴۲۸
از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها جلوگیری می‌شود
ساخت‌وساز غیر قانونی علاوه بر این که جرم می‌باشد تجاوز به حقوق دیگران و عدول از قانون است.

بخشدار مرکزی هرسین در بازدید دوره‌ای از تعدادی از روستاهای این بخش گفت: از ساخت‌وسازهای خارج از حریم و روند اجرای طرح‌های هادی روستایی جلوگیری خواهد شد.

DS5

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، آذر خسروی اظهار داشت:ساخت‌وساز غیر قانونی علاوه بر این که جرم محسوب می‌شود تجاوز به حقوق دیگران و عدول از قانون است.

وی افزود: متقاضیان ساخت ساز باید با مراجعه به نهادهای قانونی و ذی‌ربط نسبت به أخذ مجوز و پروانه ساخت اقدام نمایند و در غیر این صورت مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

بخشدار مرکزی هرسین گفت: به ساخت‌وسازهای خارج از حریم باید به عنوان یک آسیب برای جلوگیری از توسعه و رونق روستاها

 نگاه کرد و لزوم فرهنگ سازی در جهت معرفی آثار منفی این گونه اقدامات در این مقوله ضروری به نظر می‌رسد.

خسروی در بخش دیگری از برنامه‌های این روز که بازدید از طرح‌های هادی روستایی انجام داد، گفت: این گونه طرح‌ها موجبات آبادانی روستاها و رفاه اجتماعی مردم را فراهم می‌کند .

این مسئول ضمن اشاره به این که طرح‌های هادی با توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌ها اجرا می‌شوند بر لزوم مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی  تأکید کرد و گفت: این گونه مشارکت‌ها می‌تواند منشأ اقدامات سازنده شود و روستا را به سمت توسعه پایدار پیش ببرد و باید بسترهای لازم در راستای  بسط و گسترش این فرهنگ فراهم شود که مهم‌ترین نتیجه این مشارکت مسئولیت‌پذیری و حفظ و حراست از ساختار فیزیکی پروژه‌ها و دوام آنها خواهد بود.

 گفتنی است که محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت مصرف آب، مقاوم‌سازی مسکن روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و تبعات منفی آن از دیگر مسائل مطرح شده توسط بخشدار بود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز