سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه در آیین‌ نکوداشت معینی‌کرمانشاهی:

بزرگان مسیر درست را برای ما روشن کرده و بسترساز پیش‌رفتند

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۲:۳۵:۰۵
کد خبر: ۳۴۴۱۰۲
سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری کرمانشاه در آیین نکوداشت و ترحیم مرحوم استاد رحیم معینی‌کرمانشاهی در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه، گفت: آیین‌های نکوداشت مشاهیر و بزرگان درطول سال برگزار و تداوم یابد و از تمام ظرفیت‌ این فرهیختگان در راستای اعتلای کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، یوسف شاه‌حسینی اظهار داشت: تجلیل از مفاخر، بزرگان و مشاهیر آیینی ارزشمند است و بنده که مدتی مسوول بنیاد بین‌المللی علمی و فرهنگی بوعلی سینا بودم به وضوح جایگاه مشاهیر و ادیبان ایرانی در جهان را نظاره‌گر بودم.

وی با تسلیت درگذشت مرحوم معینی کرمانشاهی به جامعه علم و ادب و هنر افزود: در بیش از ۳۰ کشور جهان برای شناساندن و معرفی بوعلی‌ سینا، بنیادی تاسیس شده و در یونسکو نیز جایزه‌ای به نام این دانشمند برجسته ایرانی به کسانی‌که در عرصه ترویج اخلاق در علم و فناوری موفق و صاحب آثار برجسته‌ای هستند، اختصاص یافته است.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری کرمانشاه  به جایگاه والای مشاهیر و فرهیختگان ایران اسلامی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: جایزه صلح مولانا در یونسکو به کسانی که در عرصه علم و صلح و دوستی همزیستی مسالمت‌آمیز نام آشنا هستند اختصاص یافته و هفته گذشته هم  در همدان، تاجیکستان و کشمیر همایشی برای بزرگداشت میرسیدعلی همدانی برگزار شد، کسی که ۷۰۰ سال پیش منشا اثرات معنوی و سازندگی در این مناطق بود.

شاه‌حسینی ادامه داد: وجود مشاهیر، بزرگان و اندیشمندان از مزیت‌های کشور است و در حقیقت آن گونه که باید نتوانستیم منزلت این عزیزان را پاس نهاده و بهره شایسته ببریم و برگزاری آیین نکودانشت و بزرگداشت این فرهیختگان در حقیقت به خاطر احساس نیاز ما به این مراسم‌هاست.

وی افزود: دانشمندان مشاهیر و فرهیختگان و بزرگان را ذخیره‌ای و اندوخته‌ای برای آینده کشوراند و این بزرگان مسیر درست را برای ما روشن نموده و بسترساز پیشرفت ما هستند.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری کرمانشاه خواستار تداوم مراسمات نکوداشت و بزرگداشت مشاهیر و بزرگان در طول سال شد و گفت: باید در عرصه‌های مختلف از منظر فکر و فرهنگ بزرگان استفاده ببریم.

شاه‌حسینی ادامه داد: تلاش و کوشش برای فربهی گوهر جان بسیار ارزشمندی و بسی والاتر از تلاش برای تامین معیشت و اقتصاد مردم است.

 وی در پایان گفت: امیدواریم این ظرفیت و قابلیت را پیدا کنیم تا نه در نگاه دولت بلکه در نگاهی همگامی این صدرنشینی و ارجحیت را دامن زده و در تمام عرصه‌های بزرگ و کاری جاری نمایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز