پیش بینی تولید ۱۶۰۰ تن دانه روغنی کلزا در شهرستان کرمانشاه

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۹:۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۱۰۴۹۴
پیش بینی تولید ۱۶۰۰ تن دانه روغنی کلزا در شهرستان کرمانشاه
در سال زراعی جاری حدود 470 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان کرمانشاه به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 1600 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید شود.

مهندس نوربخش حاتمی با اشاره به اینکه عملکرد کلزای شهرستان کرمانشاه به طور میانگین در حدود 3 و نیم تن در هکتار است خاطرنشان کرد:  تمام مزارع کلزا این شهرستان به صورت مکانیزه کامل کشت می شود.

وی تصریح کرد: ‌برداشت کلزا شهرستان کرمانشاه از دهه آخر خرداد ماه آغاز و به مدت حداکثر15 روزادامه می یابد و کار برداشت غلات نیز در کلیه مزارع از اوایل تیرماه آغاز و تا آواخر مرداد ماه به طول می انجامد.

حاتمی  گفت:‌ برداشت بموقع مزارع کلزا و استفاده از زمین زیر کشت کلزا برای کشت دوم و داشتن بهترین تناوب با غلات در کاهش علفهای هرز، آفات و بیماریها و پایداری تولید از مهمترین مزایای کشت این محصول است.

حاتمی افزود: با توجه به بارندگی های به موقع، کشاورزان منطقه رغبت بیشتری برای کشت کلزا داشته و پیش بینی می شود برداشت این محصول در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در دهستان های این شهرستان تشکیل شده و تمهیدات لازم برای فصل برداشت اندیشیده شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز