مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت :

گرایش به کارگروهی و ارتقای بهره وری در سایه صداقت و همدلی میسر می شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۰ - ۰۷:۵۸:۳۳
کد خبر: ۴۱۵۰۷۹
گرایش به کارگروهی و ارتقای بهره وری در سایه صداقت و همدلی میسر می شود
یکی از مهم ترین راه های نقش آفرینی نیروی انسانی در توسعه کشور، برنامه ریزی دقیق، منسجم و کارا برای مهارت آموزی نیروی انسانی بر اساس نیاز های بازار کار است بطوری که اشتغال را مبنی بر مهارت آموزی و تجهیز منابع انسانی به آموزش و مهارت پیش ببریم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، داود ناصری امید در نشست رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و آرزوی توفیق بهره گیری از برکات این ماه خجسته برای همگان ابراز امیدواری کرد: در این ماه پر برکت با مشارکت جمعی، همدلی و یکرنگی همکاران بتوانیم بیش از پیش به مردم استان خدمت کنیم .

وی به باز دید های ادواری و سر زده از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان اشاره کرد و گفت : این بازدید ها با هدف ارتقاء سطح کیفی فعالیت مراکز در حال انجام است.

ناصری امید با بیان این مطلب که در این بازدید ها کیفیت کار رؤسای مراکز در اجراء، به ارزیابی گذاشته می شود گفت: این روند آزمونی برای همه مجموعه محسوب می شود و نقاط قوت و ضعف مراکز، شناسایی می گردد.

 وی اضافه کرد : آسیب شناسی و بررسی مسائل و مشکلات  و رفع آنها و ارائه ی راهکار های اثر بخش و تاثیر گذار از اهداف این بازدید ها به شمار می آید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر  این مطلب که صداقت زیر بنای همکاری است گفت: گرایش به کار گروهی، افزایش نو آوری و ارتقای بهره وری در سایه صداقت و همدلی میسر می شود.

ناصری امید تصریح کرد : باید به  سمت خلاقیت و نوآوری برویم و از روزمرگی و تکرار پرهیز کنیم چرا که بدون خلاقیت و نوآوری پویایی و بقا و حیات جای خود را به رکود و تکرار و نیستی می دهد.

وی اظهار داشت : با حرکت به سمت اندیشه های خلاقانه و نوآورانه  می توانیم عملکرد مطلوب تری را ارائه دهیم .

این مقام مسئول با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : باید در مصرف انرژی های حامل نهایت صرفه جویی را رعایت نمود.

وی اضافه کرد : استفاده بهینه و صحیح از امکانات موجود و دقت و نظارت لازم در خرید تجهیزات مورد نیاز را باید بیش از گذشته مد نظر قرار دهیم .

ناصری امید داشتن روحیه انتقاد پذیری، احترام متقابل در بین همکاران، وجدان کاری، احساس مسئولیت و شایسته بودن را لازمه ی یک نیروی انسانی ارزشمند دانست و گفت: این وِیژگی ها به همراه صداقت موجب ایجاد روابط رضایت بخش تری است که سبب می شود تنش ها و نگرانی ها بر طرف شوند.

وی ابراز داشت : آسیب شناسی در سیستم اداری امری ضروری است که به رفع نواقص و کیفیت مطلوب کار ها کمک می  کند.

این مقام مسئول گفت : وقتی صداقت و بازده طبیعی آن یعنی اعتماد در روابط درون سازمان ها به وجود آید تقریباً همه ی امور به طور ساده و با انگیزه به اجرا در خواهند آمد و این امر راه را برای رفتار اخلاقی تر در محیط کار آماده می کند .

ناصری امید با اشاره به سیاست سازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور مبنی بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه ی آموزش های مهارتی گفت : 40 درصد از تعهدات آموزشی استان توسط بخش خصوصی انجام می شود که رقم قابل توجهی است .

وی اظهار داشت مسائل آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد باید بررسی و آسیب شناسی شوند تا بتوانیم بخش خصوصی را در بازار پایدار نگه داریم .

ناصری امید با اشاره به تاکیدات رئیس محترم سازمان در راستای حذف آموزش های موازی با بخش خصوصی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی گفت : باید برای حمایت از سرمایه گذاران آموزش های مهارتی فرصت ایجاد کرد تا بخش خصوصی پایدار بماند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز