جلسه ستاد گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی در فنی وحرفه ای کرمانشاه برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۷:۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۲۷۳۵
جلسه ستاد گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی در فنی وحرفه ای کرمانشاه برگزار شد
اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی با تاکید بر ترویج مهارت آموزی و کارآفرینی با حضور روسای ستادی و مراکز و بخش خصوصی در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، به منظور برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای بزرگداشت هفته ملی مهارت و کار آفرینی، اولین جلسه ستاد گرامیداشت این هفته با حضور روسای ستادی و مراکز و بخش خصوصی در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه برگزار شد.

 در این جلسه داود ناصری امید مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، با بیان اینکه برگزاری برنامه های متنوع و تاثیر گذار در هفته مهارت می تواند نقش مهمی در راستای ترویج مهارت آموزی داشته باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی های بخش دولتی و خصوصی می تواند در اشتغالزایی و ارائه الگو به کارجویان نقش مهمی داشته باشد.

ناصری امید هفته ملی مهارت را فرصت مغتنمی در جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، تلاش در جهت هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش ها در سطوح مختلف و همچنین فعالیت گسترده برای ارتقای جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای دانست.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این هفته باید تلاش شود تا مخاطبان و گروه های هدف با رسالت سازمان بیشتر آشنا شوند و عملکرد ها و زحمات و تلاش های صورت گرفته در راستای خدمت به مردم شریف استان در دو بخش دولتی و غیر دولتی با کیفیت بیشتری به مخاطبان ارایه شود.

وی با بیان اینکه باید با برگزاری نشست های تخصصی چالش های هفته ملی مهارت آسیب شناسی شود تا با  برنامه ریزی منسجم شاهد توسعه و ترویج آموزش های مهارتی در این هفته باشیم افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف آموزش های مهارتی جوانان و جویندگان کار هستند، دانشجویان و دانش آموزان باید مخاطب خاص آموزش فنی و حرفه ای در این هفته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم همکاری کارکنان و مربیان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد برای گرامیداشت هر چه باشکوه‌تر هفته ملی مهارت خاطرنشان کرد: مشارکت آموزشگاه های آزاد در اقدامات بزرگداشت هفته ملی مهارت ضروری است چراکه بخش بزرگی از مخاطبان آموزش های فنی وحرفه ای در این بخش می باشند.

ناصری امید با اشاره به این مطلب که امروز یکی از نیازهای بازار اشتغال توجه به حوزه مهارت آموزی است که اهداف مربوط به اشتغال پایدار را ایجاد می کند گفت: تلاش می کنیم با مشارکت و هدایت جمعی سایر دستگاه ها در استان، زمینه و بستر استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های اقشار مختلف مردم را در قالب نمایشگاه مهارتی به مردم عرضه کنیم.

وی  با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های مهارتی می تواند محفلی برای بروز خلاقیت های افراد فراهم کند، اذعان داشت: از آنجایی که موضوع اشتغال موضوعی فرا بخشی است و کلیه دستگاه ها وظیفه همکاری در این مهم را دارند و چنانچه این حلقه ها در کنار هم قرار گیرند، می توانند در تربیت نیروی ماهر موثر واقع شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کارآموزان در دو بخش دولتی و خصوصی از جمله این برنامه‌ها است.

ناصری امید تصریح کرد: در هفته ملی مهارت بازدید از تجهیزات و امکانات و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای عموم آزاد بوده و علاقمندان می‌توانند در همین بازدید نسبت به ثبت‌نام حرفه مورد علاقه خود اقدام کنند.

گفتنی است در ادامه جلسه اعضاء حاضر پیشنهادهای خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم ارائه نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز