افزودن ۲۲ رشته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طی ۲ سال

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۰۷:۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۲۷۰۵۲
افزودن ۲۲ رشته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طی ۲ سال
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: در 2 سال گذشته 22 رشته تحصیلی تخصصی پزشکی، پی اچ دی (ph.D) و کارشناسی ارشد به مجموعه رشته های تحصیلی این دانشگاه افزوده شده و یا موافقت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، دکتر حسین کریم دوشنبه اظهار داشت: اولین رشته های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یعنی رشته های بیهوشی و بیماری های داخلی از سال 1370 در دانشگاه راه اندازی شد و پس از آن تا سال 1393 - 13 رشته به مجموعه رشته های تخصصی اضافه شد که پس از آن تلاش جدی را برای افزودن رشته های دیگر به کار گرفتیم که سرانجام مجوز اولین رشته تخصصی یعنی رشته ارتوپدی را در سال 1393 دریافت کردیم.

وی گفت: در سال 1394 دانشگاه موفق شد مجوز دو رشته تخصصی طب اورژانس و پوست را اخذ کند و در سال 1395 نیز تاکنون موافقت رشته های تخصصی رادیوتراپی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی و پزشک خانواده به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام شده یا به زودی اعلام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی از موافقت پذیرش دانشجو در مقطع پی اچ دی در سه رشته طب سنتی، علوم تشریحی و بیوشیمی بالینی طی دوسال گذشته خبر داد و گفت: موافقت اولیه اعطای رشته های ph.D دکترای سلولی کاربردی، دکترای زیست مواد و دکترای داروسازی سنتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام شده است.

کریم در خصوص رشته های مقطع کارشناسی ارشد اظهار داشت: اولین رشته کارشناسی ارشد دانشگاه رشته بیوشیمی بالینی بوده که در سال 1378 مجوز آن به دانشگاه داده شده بود و تا سال 1393 در مجموع تعداد این رشته ها به 11 رشته رسید که پس از آن موفق شدیم در سال 1393 دو رشته روانپرستاری و علوم تغذیه و در سال 1394 مجوز تعداد چهار رشته پرستاری داخلی- جراحی، علوم و صنایع غذایی، اپیدمیولوژی و آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و نیز در سال 1395 تاکنون رشته های فیزیولوژی پزشکی، نانوتکنولوژی پزشکی و بهداشت و ایمنی مواد غذایی در مقطع کارشناسی ارشد را نهایی کرده ایم.

وی عنوان کرد: با تکمیل رشته های تخصصی پزشکی که موفقیت بزرگی برای دانشگاه به حساب می آید، به سراغ اخذ مجوز رشته های فوق تخصصی و نیز رشته های ph.D و کارشناسی ارشد دیگر خواهیم رفت و زمینه را برای راه اندازی دانشکده های جدید فراهم کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز