پیش بینی تولید بیش از ۵۷هزار تن محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۰۳:۱۹
کد خبر: ۴۲۹۵۱۹
پیش بینی تولید بیش از ۵۷هزار تن محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش بینی تولید 57 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، مهندس نوربخش حاتمی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع  بیش از 51 هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شده افزود: این محصولات شامل انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... می‌باشد.

حاتمی با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون حدود 10 هزار تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمـانشاه برداشت گردیده است خاطرنشان کرد: برداشت محصولات باغی بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن ها تا اواسط فصل پاییز به طول می انجامد.

حاتمی با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از 67 هزار هکتار باغ مثمر وجود دارد خاطر نشان کرد: حدود5  هزار  و 180هکتار از این باغات بارور هستند.

وی تصریح کرد: مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است و در راستای سیاست های توسعه باغات در سال گذشته در این شهرستان با مشارکت بهره برداران بالغ بر 140 هکتار باغ آبی و دیم به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه گردیده است.

حاتمی با اشاره به اینکه از گلخانه های تولید سبزی وصیفی شهرستان کرمانشاه نیز پیش بینی شده بالغ بر 1500 تن سبزی وصیفی تولید شود یادآور شد: این محصولات نیز شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و... تولید و به بازار عرضه گردد.

 وی سپس به تولید گل شاخه بریده در گلخانه‌های شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز پیش بینی می کنیم از گلخانه های تولید گل شاخه بریده این شهرستان حدود  2و نیم  میلیون شاخه گل رز هیبرید تولید و به بازار گل استان و خارج استان عرضه گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز