اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همکاری انجمن سینمای جوان برگزار می کند؛

بزرگداشت عباس کیارستمی، کارگردان توانای سینمای ایران

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۰۷:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۵۷۱
بزرگداشت عباس کیارستمی، کارگردان توانای سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، در پی خبر درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان توانای سینمای ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه انجمن سینمای جوان کرمانشاه مراسم گرامیداشت وی را برگزار می کند.

برپایه این گزارش با انتشار خبر درگذشت عباس کیارستمی جامعه هنری ایران و جهان واکنش های متفاوتی داشتند که در پی آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را برآن داشت تا مراسم یادبودی در دانشگاه علمی و کاربردی کرمانشاه برگزار نماید.

شایان ذکر است؛ مراسم بزرگداشت این کارگردان فقید با همکاری انجمن سینمای جوان کرمانشاه امروز یکشنبه (٢٠تیر) ساعت ١٨ عصر در محل دانشگاه علمی و کاربردی برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم فیلم «باد مرا خواهد برد»  به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی اکران خواهد شد.

عباس کیارستمی (۱ تیر ۱۳۱۹ تهران - ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر، نقاش، شاعر و عکاس بین‌المللی اهل ایران بود.

او چهره‌ای تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، آثار وی با استقبال فراوان منتقدان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی هنری جهان روبه‌رو شده است. کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما شروع به فعالیت کرد، او بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) و کپی برابر اصل (۲۰۱۰) اشاره کرد. کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، موسیقی، طراحی گرافیک و نقاشی نیز فعال بود. او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران به شمار آورد.

کیارستمی برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی است. کیارستمی پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دورهٔ جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس موفق به دریافت این جایزه گردید.

وی در جشنواره‌های متعدد معتبر فیلم جهان به عنوان داور حضور داشته است و با ۴ دوره حضور به عنوان داور در جشنواره فیلم کن در سالهای ۱۹۹۳، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ در بین هنرمندان ایرانی پیشتاز است. وی همچنین با دریافت ۳۲ دست‌آورد شخصی به عنوان پر افتخارترین هنرمند ملی ایران است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز