امضاتفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۹۶۷۹
امضاتفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای
به منظور ارائه آموزش های مهارتی به نقاط محروم و ایجاد اشتغال در این مناطق، تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه،  به منظور ارائه آموزش های مهارتی در نقاط محروم استان و اشتغالزایی در این نقاط تفاهم نامه همکاری ای پیش از ظهر یکشنبه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان به امضا رسید.

این تفاهم نامه، چندمین تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی است، که طی آن سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان با هماهنگی بسیج سازندگی و تامین زیرساخت های لازم از جمله مکان آموزشی در راستای امر محرومیت زدایی، آموزش های مهارتی را به نقاط هدف و مورد نظر از جمله منطقه محروم ارائه می کند.

این تفاهم نامه در راستای ارائه ی آموزش های فنی و حرفه ای در راس طرح هجرت و تحقق اقتصاد مقاومتی،بمنظور محرومیت زدایی و توانمند سازی مردم در نقاط محروم به جهت اشتغالزایی آنان منعقد شد.

تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و رفع هرگونه وابستگی به خارج با اتکا به اقتصاد مقاومتی، غنی سازی اوقات فراغت جانان در عرصه های سازندگی و مردمیاری و توجه به ویژه به آموزش مسئله محور به عنوان رویکرد جدید آموزشی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

 عمق بخشیدن به فرهنگ و تفکر «ایثار، تلاش، سازندگی»، کمک به دولت در خدمات رسانی ه روستاییا و مناطق محروم و دوردست و توسعه سازندگی، آشنایی جوانان، نوجوانان و کودکان با فرهنگ کار به صورت گروهی و مسئولیت پذیری در آنان، ایجاد زمینه آموزش های فنی و مهارتی برای خود اشتغالی و حضور در سازندگی کشور، بهره برداری از توان متخصصان جوان در امور محرومیت زدایی و سازندگی کشور و کمک به رفع مشکلات بیکاری جوانان اعم از دایم و موقت دیگر اهداف منرج در تفاهم نامه مذکور است.

براساس این تفاهم نامه باید سطح مهارت جوانان ارتقا یابد، آمادگی عمومی جهت اشتغال مولد را به دست آورند و با مهارت آموزی و توانمندسازی برای اجرای برنامه های آتی نظام  آشنا شوند.

طی این تفاهم نامه قرار است کلاس های مهارتی و آموزشی در عرصه اقتصاد مقاومتی اعم از پرورش آبزیان، قارچ خوراکی، مرغ بومی، اصلاح باغات، گیاهان دارویی، کود زیستی، زعفران و... برگزار شود.

ارائه آموزش هایی چون صنایع تبدیلی اعم از ریسندگی و بافندگی، بسته بندی، روغن گیری، اسانس گیری، رب و عصاره، شیرینی و شربت و مربا، تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور و.... از دیگر دوره های آموزشی مد نظر در این تفاهم نامه است.

بسیج سازندگی طی این تفاهم نامه متعهد شده است نسبت به شناسایی، ثبت نام و معرفی متقاضیان بسیجی جهت گذران دورههای آموزشی اقدام کند. هم چنین در اختیار قرار دادن مکان آموزشی و تهیه و نصب بنر در محل آموزش جهت اطلاع رسانی به عهده بسیج سازندگی خواهد بود.

استفاده از مربیان متعهد و کارآزموده با اولویت دادن به اجرا آموزش های اقتصاد مقاومتی، پرداخت هزینه مربی، مستند سازی از فعالیت های انجام گرفته، تامین مکان، اقلام و لوازم آموزش، کیفیت بخشی به آموزش ها ی مهارتی که منجر به اشتغال شده به خصوص در مناطق محروم و در سطح روستاها و برگزاری آزمون و صدور گواهینامه دوره مهارت برای دوره های خود و دیگر ادارات دولتی نیز تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این تفاهم نامه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز