آموزش فنی و حرفه ای در طول دوران خدمت سربازی

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۸:۳۴:۱۳
کد خبر: ۴۳۱۱۹۱
آموزش فنی و حرفه ای در طول دوران خدمت سربازی
آموزش های فنی و حرفه ای در طول دوران خدمت مقدس سربازی امری مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، مجتبی بیاتی در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در خصوص ارائه آموزش مهارتی به سربازان در پادگان ها  گفت: فرایند آموزش های فنی و حرفه ای در طول خدمت مقدس سربازی برای پیدا کردن شغل امری ضروری است.

وی به علاقه مندی ستاد سپاه کرمانشاه به افزایش کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای اشاره نمود و گفت : علاوه بر ستاد نواحی دیگر اختیار سپاه نیز علاقه مند اجرای آموزش های فنی و حرفه ای می باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) تیپ انصار جوانرود را دیگر محل برای برای برگزاری کارگاه های آموزشی برای سربازان برشمرد و گفت: این تیپ سربازان زیادی دارد و این ظرفیت وجود دارد که بتوان کارگاه های آموزشی را برای سربازان برگزار کرد.

وی گفت: این ظرفیت در بخش های دیگر نیز وجود دارد که برای آنها هم کارگاه هایی را ایجاد کرد.

بیاتی هم چنین در خصوص پیشنهاد احداث مرکز فنی و حرفه ای در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) نیز گفت: این موضوع نیاز به بررسی های بیشتری دارد و پس از بررسی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در زمینه ارائه آموزش مهارتی به سربازان بین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای منعقد و مقرر شد در زمینه آموزش به خانواده های نظامی و... نیز در آینده تفاهم نامه های نوشته شده و به امضا برسد.

وی در این نشست بر بروز رسانی تجهیزات آموزشی نیز تاکید و اعلام آمادگی نمودند که سپاه نیز در این زمینه در حد توان کمک خواهد نمود، پیشنهاد شد از سربازان دارای مدارک دکترای فنی برای ارائه آموزش مهارتی به سربازان به عنوان مربی استفاده شود.

هم چنین پیشنهاد شد، از ظرفیت های موجود چون تاسیسات و خودروهای فرسوده پادگان ها برای ارائه آموزش استفاده شود و سربازان بتوانند مهارت های فنی را با استفاده از موتور این خودروهای فرسوده و... فرا گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز  پیشنهاد کرد که مسئولین پادگان ها، خانواده های نظامی و سربازان برای بازدید از نمایشگاه مهارت در تاریخ ۶ مرداد اقدام کرده تا با فعالیت ها و حرفه های آموزشی این اداره کل آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه ای نیز پذیرای سربازان برای آموزش های مهارتی است افزود: برخی از کارگاه های ما کارگاه های سنگینی است و به نفع نظام نیست که برای تجهیز این کارگاه ها هزینه شود، لذا می توان سربازان را برای آموزش های این کارگاه ها به مراکز و کارگاه های موجود در خود فنی و حرفه ای معرفی کرد و با یک سرویس ایاب و ذهاب سربازان را برای آموزش به مراکز فنی و حرفه ای منتقل کرد.

در ادامه به اتفاق از کارگاه های فعال در پادگان بازدید به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز