توانمندسازی محلات حاشیه نشین در دولت یازدهم شتاب بیشتری یافته است

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۵:۴۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۵۱۷
توانمندسازی محلات حاشیه نشین در دولت یازدهم شتاب بیشتری یافته است
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توانمندی محلات حاشیه نشین کرمانشاه در مقوله بهداشت و سلامت گفت : این توانمندسازی در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه ،معاونت بهداشتی دکتر امید بحیرایی روز یکشنبه در بازدید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مرکز خدمات جامع سلامت جعفرآباد، از این شهرک به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کرمانشاه یاد کرد و گفت: جعقرآباد از محلات قدیمی و حاشیه ای شهر کرمانشاه است که بدلیل دارا بودن برخی شاخصه های محرومیت به شهرت کشوری هم رسیده است.

 در این مرکز اقدام هایی همچون شناسایی زنان آسیب پذیر، انجام آزمایش های رایگان به ویژه برای زنان پرخطر و بانوان باردار انجام می شود و مشاوره هایی برای آمادگی زایمان و همچنین قبل از ازدواج اعمال می شود.

دکتر بحیرایی با بیان اینکه ماهانه 300 زوج در این مرکز آموزش می بینند، تاکید کرد: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص سیاست کلی جمعیت، این مرکز از مراکز پیشرو در سطح کشور است و براساس آمار بدست آمده به اهداف مورد نظر نزدیک شده ایم.

وی از زایمان 122 مورد زنان تحت پوشش در این مرکز در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: با انجام مشاوره و آموزش های لازم، شاهد آماری بالغ بر 80 درصد زایمان طبیعی از سوی این مرکز بوده ایم.

به گفته بحیرایی، وزارت بهداشت و به ویژه مرکز بهداشت کرمانشاه در روند توانمندسازی زنان تنهاست و در بحث مادران باردار با سختی های متعددی در مناطق محروم مواجه ایم و پشتیبانی و حمایت های ارگان های مربوطه به صورت موردی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان با تاکید براینکه این حمایت ها نیازمند استمرار است، اظهار کرد: پس از یافتن زنان آسیب پذیر نیازمند حمایت مستمر ارگان های مربوطه هستیم.
این مسئول با اشاره به انجام تست غربالگری اچ.آی.وی در این مرکز ادامه داد: از دولت تدبیر و امید می خواهیم که نسبت به احداث مرکز تخصصی زنان در اطراف مراکز بهداشت اقدام کند و این مراکز روندی فرآیندی به خود گیرد.

 

فراهم شدن زمینه هایی برای انجام سایر آزمایش ها به ویژه در بخش بیماری های آمیزشی از دیگر خواسته های رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از دولت تدبیر و امید بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز