معاون استانداری کرمانشاه:

توسعه فناوری اشتغال پایدار را به همراه دارد

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۵:۴۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۳۴۴
توسعه فناوری اشتغال پایدار را به همراه دارد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات اشتغال پایدار را برای استان به همراه دارد گفت: قطعا سرمایه‌گذاری در این زمینه یکی از اولویت‌های اصلی مسئولین استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، رضا رحیمی در همایش «توسعه فناوری اطلاعات با محوریت شهر هوشمند» که در محل پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه ایران رشد خوبی در زمینه‌های مختلف بعد از انقلاب داشته است، گفت: ایران با شناخت توانمندی‌های خود در دوران بعد از انقلاب توانست به موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رشد ایران در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب شده تا جایگاه خوبی در این زمینه در منطقه داشته باشیم.

رحیمی در این همایش که با حضور مدیران شرکت «هوآوی» چین برگزار شد، به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: ما هیچگاه همکاری کشور چین در این مدت را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند بازار خوبی برای کالاهای چینی باشد، گفت: گلایه ای که مردم ایران در زمینه کالاهای چینی دارند این است که کالاهای درجه یک چینی به ایران نمی‌آید و انتظار ما این است که این نقیصه رفع شده و کالاهای باکیفیت به ویژه در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری از چین وارد کشور شود.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه انتقال تکنولوژی از چین به ایران و به ویژه کرمانشاه همواره صورت گرفته است، گفت: کرمانشاه با وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی و شرکت‌های مختلف در حوزه ICT و نیز داشتن بازار منطقه ای برای پنج استان غرب کشور و همجواری با کشور عراق، ظرفیت خوبی برای ایجاد، ساخت و انتقال تکنولوژی در حوزه‌های مختلف و به ویژه در بحث تجهیزات مرتبط با مخابرات دارد.

رحیمی با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات در کوتاه‌ مدت موجب کاهش اشتغال می‌شود، گفت: این تاثیرات کوتاه‌مدت است و توسعه فناوری اطلاعات در بلندمدت علاوه بر ایجاد توسعه همه جانبه، اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و برای ایجاد اشتغال پایدار در بلندمدت توسعه فناوری اطلاعات همواره یکی از اولویت‌های مسئولین استان بوده و قطعا سرمایه گذاری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر نیاز سرمایه‌گذاری سنگین و جدی در حوزه ICT استان، گفت: با توجه به وضعیت این حوزه در استان باید بر روی شرکت‌ها و زیرساخت‌های این حوزه و به ویژه دیتا سنتر که هنوز هیچ کاری بر روی آن صورت نگرفته و تنها زمین آن مشخص شده، سرمایه گذاری جدی شود.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به بحث "اینترنت اشیاء" اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این بحث از کاربردی‌ترین موضوعات دنیاست که متاسفانه ما در زمینه آن چندان کار نکرده و بسیار عقب هستیم.

وی اظهار کرد: برآوردی که صورت گرفته این است که تا سال 2025 میلادی 50 میلیارد وسیله در جهان از طریق اینترنت به هم وصل می‌شوند و این امر در همان سال حدود دو هزار میلیارد دلار تولید ثروت خواهد داشت.

رحیمی اظهار کرد: اینترنت اشیاء قطعا کاربردهای بسیاری در سال های آینده در کشور ما خواهد داشت زیرا می‌توان از راه دور و از طریق اینترنت به طور مثال سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ادارات را کنترل کرد و نیاز به این قبیل کاربردها روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: از اکنون باید در این زمینه سرمایه گذاری کرده و ورود کنیم تا بیش از این عقب نمانیم و باید از هم اکنون برای سهم خود از ثروت دو هزار میلیارد دلاری این حوزه هدف گذاری کنیم.

 معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از بخش دولتی بخش خصوصی باید پای کار بیاید، گفت: متاسفانه بخش خصوصی کشور همانند بخش دولتی فعالیت می‌کند و شاهد هستیم که شرکت‌های خصوصی ما مانند بخش دولتی تنها در ساعت اداری فعالیت دارند.

رحیمی با تاکید بر اینکه همه باید برای پیشرفت ایران تلاش بیشتری کنند، گفت: ارتباط با شرکت‌های بین المللی مانند شرکت «هوآوی» چین خوب است، اما باید به خودمان برگردیم و تلاشمان را بالا ببریم تا ما هم بتوانیم حداقل کارهای ساده و پایه که می‌تواند سودآوری خوبی برای کشور داشته باشد را بدون نیاز به واردات در کشور خودمان تولید کنیم و انجام دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سال هاست در استان سایت نویسی و پورتال نویسی انجام می‌شود، گفت: این درحالیست که متاسفانه برای انتقال پورتال استانداری کرمانشاه از شرکت تهرانی به یکی از شرکت‌های استان تمامی شرکت‌های استان یکی یکی شانه خالی کردند.

وی نقش نهادهایی مانند پارک علم و فناوری در انتقال فناوری و آموزش و اعتماد به نفس به شرکت‌های کرمانشاهی را بسیار مهم دانست و گفت: نهادی مانند پارک علم و فناوری باید این آموزش و مهارت و این اعتماد به نفس را به شرکت‌های بومی بدهد تا بتوانند عهده‌دار مسئولیت‌ها و انجام کارهای بزرگ شوند.

رحیمی با بیان اینکه بیکاری کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌های بسیار استان در حوزه‌های  کشاورزی، صنعت  و مرز و سایر موارد دیگر قابل قبول نیست، گفت: در حال حاضر حجم بسیاری از کارهای سخت افزاری و نرم افزاری از استان خارج می‌شود این در حالیست که با آموزش این اقدامات و دادن اعتماد به نفس به جوانان کرمانشاهی این اقدامات می‌تواند در خود استان صورت گیرد و سودش هم به جوانان استان برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز