پیام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز دهه کرامت

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۹:۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۷۸۰
پیام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز دهه کرامت
متن پیام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای جنتی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم

پلکِ خورشید به فرمانِ تو برمی‌خیزد / صبح از سمتِ خراسان تو بر‌می‌خیزد

نور هر صبح می‌افتد به درِ خانة تو / بعد، از گوشة چشمانِ تو برمی‌خیزد

مگر می‌شود در خاکِ پاک ایران زیست و به قبلة خراسان رخ ننمود؟مگر می‌شود ایرانی بود و شیفتة حریم امنِ علی‌بن‌موسی‌الرضا نشد؟ مگر می‌شود عاشقِ پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بود و به فرزندش در خاکِ خراسان عشق نورزید؟ مگر می‌شود هنگامِ تنگنا توسل جُست و ثامن‌الحجج را واسطه قرار نداد؟ مگر می‌شود دل به حریمِ حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش تأثیر نگرفت؟

ما میزبانِ میهمانی عزیزیم؛ میهمانی از تبار اهل‌بیتِ پیغمبر(علیهم السلام) که فرمود: «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى»

دوستی اهل‌بیت (علیهم السلام) برای ما ایرانیان وظیفة بزرگ دینی و میهمان‌نوازی، آیینِ دیرینة ایرانی است. عشق و ارادتِ ایرانی به امامِ ثامنِ ضامن، عشق و ارادتی پایان‌نیافتنی است که نمونة آن در جشنواره امام رضا (علیه السلام) مشهود است. در سیزده دورة گذشته هر سال بر جمع عاشقانِ آن امام و گسترة جغرافیاییِ جشنواره افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی روستاهای کشور رسیده است؛ به ویژه امسال که به یمنِ نیتِ پاک شما و تبرّک عنوانِ دورة چهاردهم، این گستره وصف‌ناشدنی‌تر و مسئولیت دست‌اندرکارانِ برگزاری جشنواره در جای جای کشور سنگین‌تر و مهم‌تر شده است.

این روزها آیین‌های مربوط به برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (علیه السلام) در سراسر کشور در حال برگزاری است و همة خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و تولد آن حضرت لحظه‌شماری می‌کنند.

شما دست‌اندر‌کارِ برگزاری جشنواره‌اید و چه شایسته‌اید که در شهر و دیارِ خویش به افتخارِ خادمی حضرت ثامن‌الحجج نائل شده‌اید و در دایرة بزرگِ خادمان فرهنگ رضوی قرار گرفته‌اید. در این سال‌ها به همت و ارادت شما فرهنگ رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) در خانة دل‌ها بارور شده است. به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم و برایتان در این مسیر نورانی عزت و سربلندی آرزومندم.

از همراهی و دلسوزی مدیران اجرایی استان، به ویژه استاندار محترم، امام جمعه و نمایندة محترم ولی‌فقیه در استان، نمایندگان محترم مجلس، اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر که پشتوانه این حرکت فرهنگی بوده‌اند صمیمانه سپاسگزارم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز