شناسایی ۲ کانون روستایی آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۵:۴۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۵۴۷۳
شناسایی ۲ کانون روستایی آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی دو کانون روستایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کرمانشاه، گفت: هم اکنون این بیماری در استان تحت کنترل است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر نادر پرور گفت: اواسط آذرماه سال جاری بر اساس برنامه مراقبت و پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان و همچنین گزارش‌های رسیده به دامپزشکی استان، دو کانون روستایی بیماری در شهرستان کرمانشاه شناسایی شد.

وی ادامه داد: بعد از آزمایش و بررسی لازم، نمونه های آزمایش مثبت شد و سپس نمونه‌ها به سازمان دامپزشکی نیز ارسال شد که در نهایت به تایید رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: بلافاصله با همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست و سایر دستگاه‌ها، طیور بومی دو کانون بیماری به صورت بهداشتی معدوم  شد.

به گفته این مسئول، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اکنون در استان تحت کنترل است و مردم هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

پرور با بیان اینکه بیماری فقط در طیور بومی مشاهده شده و از طریق پرندگان مهاجر وارد استان شده است، تصریح کرد: هیچ نوع درگیری در طیور صنعتی، مادر و تخم‌گذار استان نداشتیم.

وی تنها نگرانی کنونی را عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده در برخی از نقاط استان دانست و از مردم خواست طیور را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، مرغی که از کانال شش کشتارگاه استان خارج می‌شود، کاملا سالم است و مشکلی ندارد.

پرور به مرغداران هم توصیه کرد: از ورود و خروج غیرضروری به مرغداری‌های خودداری کنند و مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را کامل رعایت کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه تلفات در طیور باید سریع با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامک 100010001512 دامپزشکی در میان گذاشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز