بازی بومی

بیش از یکصد بازی بومی و محلی در استان کرمانشاه شناسایی شده است

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۴۹۲۷
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه از شناسایی بیش از یکصد بازی بومی و محلی در استان خبر داد و گفت: قطعا تعداد این بازی ها بسیار بیشتر است.
 
بیش از یکصد بازی بومی و محلی در استان کرمانشاه شناسایی شده است
 

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ بهرام بهروش ظهر امروز (24 اسفند) در نشست پایانی برنامه های هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی که با حضور روسای هیات های شهرستانی و جمعی از خبرنگاران در محل هیات برگزار شد، اظهار داشت: در حال تلاش برای تدوین دایره المعارف بازی های بومی محلی استان هستیم.

 

بهروش ادامه داد: با همت علاقه مندان و مسوولان حوزه ورزش، فرهنگی و اجتماعی استان به دنبال جمع آوری بازی های بومی محلی هستیم و برای این کار نیازمند کمک های مردمی می باشیم.

 

وی تاکید کرد: هرکدام از شهورندان که یک بازی بومی محلی با جزئیات را به هیات بازی های روستایی و بومی محلی استان معرفی کند بازی به نام آن ها ثبت می شود.

 

رئیس هیات ورزش های بومی و محلی استان کرمانشاه در ادامه به وجود ظرفیت های بالا در این هیات اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که برای سال آینده دنبال می شود کسب میزبانی جشنواره های مختلف کشوری خصوصا در بخش بازی های بومی و محلی است.

 

بهروش افزود: روسای هیات های شهرستانی نیز در این راستا لازم است تا ظرفیت های شهرستان خود را به هیات استان اعلام تا بتوانیم با توجه به موقعیت زمانی میزبانی را به یکی از این شهرستان ها واگذار نمائیم.

 

وی همچنین خواستار فعال شدن برخی از هیات های شهرستانی غیر فعال ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شد و گفت: در صورت ادامه این روند و غیبت در برنامه های اجرا شده، فرد دیگری جایگزین آن ها خواهد شد.

 

بهروش در پایان از تلاش های رسانه ها برای پوشش خبرهای هیات نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سال آینده نیز این همکاری ادامه داشته باشد.

 

در پایان نیز با اهدای لوح و جایزه از روسای هیات های شهرستانی ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی و خبرنگاران ورزشی که در طول سال با این هیات همکاری داشته اند، قدردانی شد.

 

نظر شما