نمازجمعه

تقوا انسان را از اشتباه دور می کند

۱۳۹۶/۰۱/۱۲ - ۱۳:۳۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۸۷۳۴
تقوا انسان را از اشتباه دور می کند
امام جمعه موقت کرمانشاه: رعایت اصل مهم تقوا در آیات و روایات الهی بسیار مورد تأکید قرار گرفته و سعادت دنیا و آخرت نصیب افرادی می شود که خداوند متعال در این راه به آنها کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه امروز 11 فروردین در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا انسان را از اشتباه دور می کند.

 

وی بیان داشت: رعایت اصل مهم تقوا در آیات و روایات الهی بسیار مورد تأکید قرار گرفته و سعادت دنیا و آخرت نصیب افرادی می شود که خداوند متعال در این راه به آنها کمک می کند.

 

به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، یکی از اعضای بدن انسان زبان است که حساس ترین عضو بدن انسان است و غفلت از این عضو یکی از غفلت های بزرگ است.

 

آیت الله حجتی تصریح کرد: انسان فقط با زبان حرف نمی زند و در بسیاری از موارد قلم زبان ما بوده و خیلی هم مهم است، لذا انسان باید قدری بیاندیشد و با تفکر حرف بزند یا بنویسد.

 

این مسئول با بیان اینکه زبان بهترین عضو انسان است، گفت: افراد اگر سخن را سنجیده و توام با ملایمت بگویند، اثرات آن در جامعه خیلی بیشتر است.

 

خطیب موقت جمعه کرمانشاه اشاره ای به دوران پیامبری حضرت موسی (علیه السلام) و تاکید خداوند به آن حضرت برای سخن با فرعون داشت و گفت: خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) تاکید می کند در برخورد با فرعون با ملایمت سخن بگوید.

 

وی گفتار و استماع درست را بسیار اثرگذار دانست و بر احتیاط در سخن گفتن تاکید کرد و افزود: رعایت این موضوع باید مورد توجه باشد.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه سخنرانی های مسئولین نیز باید انجام گیرد، گفت: در برخی موارد ممکن است سخنرانی های رسانه های خارجی افراد را دلسرد کند.

 

آیت الله حجتی یادآور شد: تند سخن گفتن موجب شک می شود و این در حالی است که آرام سخن گفتن مهمترین عامل در برقراری و ارتباط مؤثر بین افراد است.

 

به گفته این مقام مسئول، برای یافتن چیزهایی که نمی دانیم باید به کارشناسان مربوطه مراجعه کرد، چراکه همگان همه چیز را نمی دانند.

 

وی با بیان اینکه حضور ایرانیان در کشورهای همسایه برای مقابله با دشمنان راهکار پیشگیری از تجاوز به مرزهای ایران است، گفت: برخی می گویند به فکر خودتان باشید اما مراجعه آنها به افراد کارشناس نظرشان را عوض می کند.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه به فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رجب و برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف از تشکل های خیر است که در کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: در روز طبیعت(۱۳ فروردین) نیز مواظب محیط زیست باشیم و در راه حفظ آن تلاش کنیم، چراکه طبیعت سرمایه بسیار ارزنده ای است.

 

نظر شما