گردشگری

نوروز امسال ۱۲۰ هزار مسافر از جاذبه های قصرشیرین دیدن کردند

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۱۸۳
فرماندار قصرشیرین از بازدید 120 هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز 96 از جاذبه های طبیعی، گردشگری و مکان های تفریحی و تاریخی این شهرستان خبر داد.

فرماندار قصرشیرین/کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا، فرامرز اکبری روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: این مسافران از مناطق مختلف کشور با توجه به اقلیم مناسب و شرایط آب و هوایی بسیار مطبوع، شهرستان قصرشیرین را برای سپری کردن تعطیلات نوروزی انتخاب کرده بودند. 


وی اظهارکرد: از مجموع مسافرانی که نوروز امسال وارد قصرشیرین شدند، 13 هزار تن در کلاس های درس مدارس، هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان اسکان یافتند. 


وی بیان کرد: تجهیز111 کلاس درس مدارس، خانه معلم فرهنگیان، ظرفیت مهمان سراهای ادارات و مکان های اقامتی قصرشیرین با ظرفیت 14 هتل و مهمانپذیر، از تمهیدات صورت گرفته برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در نوروز امسال بود. 


فرماندار قصرشیرین اظهارداشت: برابر بررسی های صورت گرفته در تعطیلات نوروز امسال، 31 هزار و 200 از مسافران و میهمانان نوروزی از مکان های تاریخی این شهرستان دیدن کردند. 
اکبری ادامه داد: همچنین 17 هزار تن نیز در قالب کاروان های راهیان نور به صورت انفرادی و کاروانی از مناطق عملیاتی و یادمان های هشت سال دفاع مقدس این شهرستان بازدید کردند. 


وی گفت: با توجه به جاذبه های بسیار خوب گردشگری و آب و هوای مناسب، آمار مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به نوروز پارسال، 40 درصد افزایش داشت. 


این مقام مسئول گفت: برپایی بزرگترین سفره طبیعی هفت سین جهان، سیاه چادرهای عرضه شیرینی های محلی، محصولات لبنی و نان و صنایع دستی و همچنین وجود مکان های اقامتی بسیار مطلوب، اجرای برنامه های شاد و نواختن ساز و دهل باعث شد تا گردشگران و مسافران بسیار زیادی این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند. 


اکبری افزود: وجود آثاری از جمله مجموعه ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی ، گنجینه مردم شناسی ، عرضه اجناس خارجی و فروش اقلام وارداتی از طریق مبادله کوله بری در بازارچه کاروانسرای شاه عباسی باعث شد این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد. 


قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد. 
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز