وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

معیشت مردم و ایجاد اشتغال در مناطق محروم یکی از اولویت های اصلی دولت است

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۴:۳۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۷۹۸۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: معیشت مردم و ایجاد اشتغال در مناطق محروم یکی از اولویت های اصلی دولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در ساختمان استانداری این استان برگزار شد، اظهارداشت: در این وزارتخانه تلاش کردیم با توجه با نیاز های کرمانشاه با چشمی ویژه به آن نگاه کنیم.

وی افزود: در نخستین سفر به کرمانشاه زیر ساخت های ای سی تی کرمانشاه بسیار ضعیف بود و از آن زمان قول دادیم که تحول خوبی در این بخش ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: در دولت یازدهم پهنای باند استان یازده برابر شده است و به زودی شبکه انتقال استان ده برابر خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه  تعداد مشترکین اینترنت استان در این دولت سه و نیم برابر شده است، گفت: ۴۹۴ روستا کرمانشاه را سال گذشته به اینترنت وصل کردیم و امروز در مجموع یک هزارو ۲۲۱ روستا در استان از خدمات اینترنت بهره می برند.

وی اعلام کرد که از طریق مرز خسروی ۴۰ گیگا بیت پهنای باند به کشور عراق صادر می شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این سفر ۱۴ شهر به انترنت نسل سوم متصل شدند، گفت: تعداد شهرهای متصل به اینترنت نسل چهار استان کرمانشاه به ۱۴ شهر رسیده است.

واعظی با اشاره اینکه دولت یازدهم در مجموع ۷۵۰ میلیارد تومان دولت در زمینه زیر ساخت های ارتباطی در کرمانشاه سرمایه گذاری شده است، عنوان کرد: تا پایان دولت ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای مختلف استان کرمانشاه ایجاد خواهد شد، ۹۱۳ روستای دیگر به اینترنت متصل شوند، ۹ شهر  دیگر به اینترنت نسل سوم و شش شهر دیگر بهداینترنت نسل چهار نتصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه به انچه در سال گذشته در زمینه ارتباطات در نظر گرفته بودیم‌ رسیده ایم، افزود: پایانه فیبر نوری قصرشیرین تا پایان دولت راه اندازی و عملیات برای ایجاد فیبر نوری در بازارچه های شیخ صله و شوشمی آغاز خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه دولت یازدهم وارث یک بیکاری انباشته شده در دولت های گذشته بود، گفت: ما به لیل تحریم و محدودیت ها در بودحه کشور راهی جز کار افرینی و استفاده از بخش خصوصی نداشتیم.

وی افزود: سال گذشته که اولین سال برداشته شدن تحریم ها بود، دولت در زمینه اشتغال خوب عملکرد و یک میلیاردو ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: باید برای برطرف کردن مشکل بیکاری تا چند سال اینده سالی یک میلیون شغل ایجاد شود.

به گفته ابن عضو کابینه دولت یازدهم معیشت مردم و ایجاد اشتغال در مناطق محروم یکی از اولویت های اصلی دولت است.

واعظی تاکید کرد: زیر ساخت های استان در این زمینه ای سی تی به خوبی اماده شده است و از سوی دیگر تجربه نشان می دهد افراد بسیار مستعدی در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه ای سی تی مرز نمی شناسد اظهارداشت: در ابتدای این دولت حجم بازار ای سی تی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که امروز به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این آمار تا پایان برنامه ششم توسعه  به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

نظر شما