معاون استاندار:

مقاومت و ایثار شکل گرفته در دفاع مقدس یک ثروت عظیم برای کشور است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۸:۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۴۹۱۳۷
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: دوران دفاع مقدس مهمترین رویداد انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، یوسف شاه حسینی امروز در شورای هماهنگی نشر ارزش های دفاع مقدس استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و گرامیداشت سالروزآزاد سازی بازی دراز،افزود:آزاد سازی بازی دراز را به عنوان یک رویداد بسیار مهم و خجسته در تاریخ کشور ارج می نهیم و ضروری است که با تهیه کلیپ هایی نسبت به نشر ارزش های دفاع مقدس با هدف شناسایی هر چه بیشتر مقاومت و ایثار رزمندگان اقدام شود.

وی یادآوری و تذکر دوران دفاع مقدس که همراه با ایثار، شهادت، معنویت و ازخودگذشتی بود را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: بیان این ارزش ها بسیار مهم است زیرا در حال حاضر کمتر با آن مواجه هستیم.

وی بیان داشت: اگر مهمترین رویداد تاریخ ایران را وقوع انقلاب اسلامی بدانیم بدون شک دفاع مقدس و ایستادگی جانانه رزمندگان در طول 8 سال جنگ تحمیلی مهمترین رویداد انقلاب اسلامی است که این برهه فضای جدید و نوینی را کشور گستراند و در معرض دید بسیاری از مردم حتی فراتر از مرز قرار داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تصریح کرد: ایستادگی رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس تلفیقی از تلاش، کوشش، سازندگی، معنویت، ایثار و شهادت برای پاسداری از مرزهای میهن اسلامی در برابر متجاوزان بود که این نوع ایثار هم دارای اخر دنیوی و اخروی است لذا دفاع مقدس مهمترین رویداد در انقلاب اسلامی است که باید زاویه ها و ابعاد متخلف آن تبیین و تشریح شود که تاکنون تنها بخش کوچکی از این ابعاد منتشر شده است.

وی بیان داشت: در دفاع مقدس مقاومت و ایثاری که صورت گرفت یک ثروت عظیم برای نسل های آینده تلقی می شود که یکی از جلوه های درخشان و تابناک دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر با عملیات بیت المقدس است.

شاه حسینی، یادآوری عظمت و اقتدار ایران اسلامی در آزادسازی خرمشهر را نگاه هوشمندانه به آینده عنوان کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر یک رویداد بزرگ در طول 8 سال جنگ تحمیلی است که یادآوری آن نگاه هوشمندانه همراه با عزت و عظمت است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "خدا خرمشهر را آزاد کرد"، گفت: این رویداد بزرگ که تلفیقی از تلاش، ایستادگی، ایثار، شهادت طلبی، پیشرفت و سازندگی بود کلید واژه بسیار پر معنا و مهمی دارد که "خدا خرمشهر را آزاد کرد" که این مهم فراتر از معادلات و قدرت نظامی می گنجد و یک قدرت معنوی کمک کرد تا چنین خلقت ماندگاری برای ملت ایران ثبت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری برنامه ریزی برای بزرگداشت حماسه ها و ایثارگری های صورت گرفته از سوی رزمندگان را در راستای سرمایه گذاری برای نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: شهیدان و ایثارگران که عظمت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند نیازی به تکریم و تجلیل ندارند بلکه این ما هستیم که این اندوخته ها و سرمایه ها را برای ادامه زندگی خود به عنوان  الگو برتر قرار دهیم و خیلی بدسلیقگی است که این سرمایه ها نادیده گرفته شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها هستند که به دنبال یافتن پیشه و تاریخی برای بیان اقدامات خود جهت دفاع از کشورشان هستند لذا ما این عظمتی که در دفاع مقدس داریم باید با تمام وجود از آن پاسداری کنیم و مهمتر اینکه آن را نشر و ترویج دهیم.

شاه حسینی ادامه داد: برگزاری مراسمات مربوط به بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و پرداختن به ابعاد مختلف این رویداد بسیار مهم یک نوع سرمایه گذاری اثربخش است که باید تلاش شود این گونه رویدادها شادی بخش و غرور برانگیز باشند تا حس شیرینی فداکاری و ایثار رزمندگان در اذهان بافی بماند.

وی، وقایع و رویداداهای مهم شکل گرفته در دفاع مقدس را متعلق به کشور و همه ملت ایران عنوان کرد و گفت: این گونه رویدادها به هیچ فرد و گروه و جناحی تعلق ندارد و بهره برداری سیاسی از آن ظلم به کشور است زیرا این رویداد متعلق به کشور و مردم ایران است.لذا نباید اجازه دهیم که کسی نگاه کاسب کارانه به این رخداد با عظمت داشته باشد زیرا قابل قیاس با هیچ پدیده مادی نیست.

وی در پایان گفت: امیدواریم همه در راه گسترش آرمان های والای انقلاب اسلامی جدیت و تلاش بیشتری داشته باشیم و ما در استانداری از هر گونه اقدام و عملی که منجر به ترویج بیش از پیش ارزش های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردد، حمایت می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز