استاندار کرمانشاه:

آب سد داریان آماده ورود به طرح گرمسیری است

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۱:۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۵۰۰۵۷
استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت طرح گرمسیری اعلام کرد: با توجه به بهره برداری رسیدن تونل اصلی طرح گرمسیری آب سد داریان آماده ورود به این تونل و طرح گرمسیری است.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر اسداله رازانی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت:  این تونل ۴۹ کیلومتری مهمترین قسمت طرح گرمسیری است که قابلیت انتقال یک میلیارد متر مکعب آب را دارد.

وی با بیان اینکه این تونل آب سد داریان را به دشت سرپل ذهاب منتقل می کند، گفت: سد داریان افتتاح شده است و برای انتقال آب به داخل این تونل آمادگی دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح گرمسیری باعث تحول  کشاورزی کرمانشاه می شود، عنوان کرد: فاز نخست پروژه گرمسیری که انتقال اب به دشت سرپل ذهاب است به زودی افتتاح می شود.

وی از حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو در روز جمعه برای مراسم شروع به کار این تونل در استان خبر داد.

وی تاکید کرد: طرح گرمسیری یک ابر پروژه در کرمانشاه است که به تنهایی بزرگترین اتفاق بخش کشاورزی کرمانشاه محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: طراحی  آبیاری دشت های ملی پایین دست خروجی آب تونل چندان مشخص نیست که باید هرچه زودتر توسط سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای مشخص شود.

دکتر رازانی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با اعتبارات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه گفت: اعتبارات سفر رییس جمهوری یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان تا کنون پرداخت انجام شده است.

وی افزود: سهم قابل توجه از این پرداخت یعنی ۲۸۲ میلیارد تومان به احداث راه آهن کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در مورد مشکل آب شهرستان هرسین آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز تا کنون به صورت صددرصد بودجه پرداخت شده است.

وی گفت:  ۱۰۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه برای سیستم های نوین ابیاری استان در نظر گرفته شده که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز