گیلانغرب

کمیته برداشت غلات شهرستان گیلانغرب تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۷:۲۴
کد خبر: ۵۵۰۰۹۷
سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در جلسه کمیته برداشت غلات شهرستان گیلانغرب از آمادگی دستگاه های مرتبط برای ساماندهی خرید محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا، فرهاد همتی  افزود: تمهیدات لازم به منظور خرید تضمینی گندم در این شهرستان اتخاذ شده و مراکز خرید سیلوی 20 هزار تنی شهر گیلانغرب، سیلوی 10 هزار تنی گواور و سه مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان های دیره، حومه و حیدریه برای این امر تجهیز و آماده سازی شده است.
 
وی گفت: بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل برای خرید تضمینی گندم بر مازاد مصرف کشاورزان تعیین شده و توسط سه شعبه در شهرهای گیلانغرب، سرمست و دهستان دیره قیمت گندم خریداری شده از طریق سامانه پرداخت خواهد شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: باتوجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری و وضعیت مطلوب محصولات کشاورزی پیش بینی می شود امسال از مزارع زیرکشت این شهرستان 55 هزار تن گندم برداشت شود که  انتظار می رود نسبت به سال گذشته 5000 تن افزایش تولید داشته باشیم.
 
 سعید حیدرپو افزود: در نظر است بیش از 50 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان گیلانغربی خریداری شود که درصورت تحقق آن  این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی همراه خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه امسال 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم  و4هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته است  اضافه کردسطح زیرکشت کلزا نیز 40 هکتار است  مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: با توجه به گستردگی منطقه 92 دستگاه کمباین  جهت انجام کار برداشت پیش بینی شده که 42 دستگاه آن بومی منطقه ومابقی از شهرستانهای استان و استانهای همجوار تامین شده است تا کاربرداشت محصولات را انجام دهند.
 
حیدرپور گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیری شهرستان گیلانغرب از اول خرداد ماه و در نقاط سردسیر نیز از تیر ماه آغاز خواهد شد.گیلانغرب دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی ودامی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.


 


 

تصاویر

 
ا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز