روز شوراها

مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در روانسر برگزار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۱:۵۰:۵۳
کد خبر: ۵۵۱۱۰۶
به مناسبت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی روستاها در سالن اداره تبلیغات اسلامی روانسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، امام جمعه روانسر در این مراسم گفت: همچنان که در قرآن کریم به اهمیت شورا تاکید شده ، فعالیت این نهاد نیز بایستی بر مبانی قرآنی و اسلامی استوار باشد.

ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: مشورت در امور یکی از صفات انسان های خوب و مومن است.

وی تصریح کرد: در مشورت از خرد جمعی استفاده می شود و بهره گیری از این مهم از استبداد و خودکامگی جلوگیری می کند

امام جمعه روانسر اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مشورت در راس امور قرار دارد و این نظام بر پایه  شور و مشورت مبتنی است.

ماموستا غفوری با بیان اینکه بایستی تصمیمات شورا بر اساس شریعت و مبانی اسلام و در راستای قانون اساسی باشد تصریح کرد: جایگاه شوراهای اسلامی در عرصه تصمیم گیری بسیار با اهمیت است و این نهاد نماد تحقق مردم سالاری دینی در کشور می باشد.

فرماندار روانسر نیز گفت: اساس و اصول نظام جمهوری اسلامی بر اساس آرای مردم و شور و مشورت است

حسین ویسمرادی با بیان اینکه مشورت در کارها زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم خواهد کرد اضافه کرد: شوراها نمایندگان مردم هستندکه بایستی از توان و مشارکت مردم برای آبادانی شهرها و روستاها بهره بگیرند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی شورا بهره گیری از خرد جمعی است و شورا در عقلانیت انسان ها ریشه دارد.

فرماندار روانسر اظهار داشت: شوراها نماینده مردم برای تصمیم سازی در جهت خواسته ها و علاقه های مردم هستند که از این فرصت باید برای خدمت رسانی بیشتر استفاده کنند.

بخشدار مرکزی روانسر نیز گفت: آمار ثبت نام داوطلبین پنجمین دوره شورای اسلامی روستا در این بخش نسبت به دوره چهارم رشد 35 دردصد داشته است

حسن بهرامی افزود: از 86 روستای که مشمول برگزاری انتخابات هستند در 69 روستا آمار داوطلبین به حد نصاب رسیده است و انتخابات برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته 34 طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون از محل مشارکت های مردمی و توسط دهیاران اجرا شده است.

بخشدار مرکزی روانسر ادامه داد: برای اجرای 37 طرح عمرانی در سطح روستاهیا بخش مرکزی روانسر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای شوراهی اسلامی روستاهای تابعه شهرستان قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز