در شورای اداری هرسین:

تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت اجتماعی توسط دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۲۱:۴۰:۳۴
کد خبر: ۵۵۳۳۳۴
شورای اداری شهرستان هرسین با حضور دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد/ افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی هرسین

 

 
به گزارش خبرگزاری برنا، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه به ارائه آماری از وضعیت آسیب های اجتماعی در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: شهرستان هرسین با جمعیتی 78هزار نفری در سرشماری اخیر صورت گرفته حدود 6 هزار نفر مهاجرت داشته که البته این موضوع هم دلایل خاص خود را داشته است.

وی افزود: در سال گذشته و طبق آمار ما در بحث ولادت، فوت، طلاق و خودکشی روند کاهشی داشته ایم و این در حالی است که در خصوص ازدواج به رشد 11.7رسیده ایم.

فرماندار هرسین در خصوص بحث اعتیاد در شهرستان تصریح کرد: اعتیاد از جمله مشکلات اصلی در هرسین است که آمار غیر رسمی آن بین 3تا 6هزار نفر می باشد.

شاه آبادی با اشاره به میزان مددجویان تحت حمایت در بهزیستی هرسین اظهار داشت: از مجموع جمعیت شهرستان 3درصد تحت پوشش بهزیستی و نیازمند توجه هستند.

وی افزود: با توجه به نیازهای ادرات شهرستان در بحث همکاری با بهزیستی و محروم بودن منطقه نیازمند توسعه در بحث زیرساختی فضای اداری و تجهیز آن هستیم.

در ادامه دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی اظهار داشت : توسعه فضای مجازی ،کم شدن فضای گفتگو در خانواده ها ، عدم تحمل یکدیگر و شیوع اختلالات روحی و روانی باعث رشد آسیب های اجتماعی در جوامع مختلف شده است  و حاصل موارد مذکور هم اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی است .

این مقام تصریح کرد : دولت تدبیر و امید در بحث سلامت اجتماعی ، پیشگیری ، کنترل و مهار آسیب های اجتماعی اهتمام جدی و نگاه همه جانبه دارد ، برخورداری 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین از دفترچه بیمه سلامت ، راه اندازی 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در سال 96 ، افزایش مستمری مدد جویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی ، افزایش مستمری مستمری بگیران بازنشسته از مجموعه اقدامات دولت در این راستا می باشد .

معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد : در تدوین برنامه ششم اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور بصورت ریشه ای و علمی به مسئله سلامت اجتماعی کشور پرداخته شده است و این موضوع از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است .

دکتر انوشیروان محسنی بندی پی افزود : در بحث سلامت جسمی مردم عملکرد خوبی داشته ایم و در این زمینه از موفق ترین کشورهای جهان در پوشش بیمه همگانی سلامت هستیم که در این راستا می توان به کاهش مرگ و میر اطفال و مادران باردار و پوشش مراقبت های جسمی اشاره کرد .

محسنی بند پی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های قوه قضائیه با سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سامانه طلاق تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری در 11 استان کشور خبر داد و اظهار داشت : در بحث اعتیاد و طلاق برنامه های استراتژیکی با قوه قضائیه داشته ایم و راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی که بعنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است نمونه بارز این همکاری است که باعث کاهش 30 درصدی مراجعین به دادگاهها و کاهش8/1 درصدی طلاق در این استان شد.

وی ادامه داد : دولت دکتر روحانی و مجلس با همکاری یکدیگر 24 هزار میلیارد تومان به سر جمع اعتبارات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی به منظور افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهادها اضافه کردند.

این مقام همچنین از اختصاص مبلغ 30 میلیون تومانی به خانواده های دارای دو فرزند معلول تحت حمایت بهزیستی گفت و تصریح کرد :  با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، خیرین مسکن ساز و سازمان بهزیستی کشور مبلغ 30 میلیون تومان بصورت بلاعوض به این خانواده ها اختصاص داده شده و این کمک بلاعوض برای خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند در سال 95 از 4 میلیون تومان به 8 میلیون تومان افزایش یافت.

بندپی در پایان این جلسه اظهار داشت : برای ادارات بهزیستی شهرستان های هرسین ، صحنه و سنقر علاوه بر سهمیه های اختصاص داده شده ازدواج( تهیه جهیزیه ) به آنها ، 15 سهمیه دیگر به هر کدام از این ادارات تعلق خواهد گرفت.

افتتاح پایگاه اورژانش اجتماعی شهرستان هرسین با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی ، امیر شاه آبادی فرماندار هرسین ، قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و اعضای شورای اداری این شهرستان پایان بخش سفر معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان هرسین بود و این مقام  بر استفاده از نیروهای بومی تحصیلکرده و متخصص به منظور اشتغال در اورژانس اجتماعی هرسین تأکید کرد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز