قصرشیرین

کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق با یکدیگر دیدار کردند

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۵۵۳۶۹
فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و سلیمانیه عراق روز دوشنبه در مرز رسمی پرویزخان در باره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرتیپ 'فخرالدین عبدالله' فرمانده مرزبانی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به همراه جمعی از معاونان و مرزبانان این منطقه پس از انجام تشریفات نظامی و آیین استقبال از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شد.


در این دیدار  فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در محل  پایانه مسافری مرز رسمی پرویزخان در زمینه های مختلف با یکدیگر گفت و گو و رایزنی کردند.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین هدف این دیدار  را برگزاری نشست های فصلی کلانتران مرزی دو کشور ایران و عراق اعلام کرد.

سرهنگ رضا الماسی افزود: با اقدامات صورت گرفته مرزهای قصرشیرین از امنیت پایداری برخوردار هستند و حفظ این امنیت برای ما یک اولویت است.

سرهنگ پاسدار رضا الماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مشترکات زیادی با هم دارند و تلاش می شود که با برگزاری چنین نشست هایی، با تصمیم گیری های درست، امنیت مرزها حفظ و تداوم یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری عراق هر چه زودتر از وجود تروریستها پاک شود و در جلسات بعدی خبر کامل نابودی آنها را شاهد باشیم.

وی مهم ترین موضوع های این نشست را در باره مبارزه با گروه تروریستی خرابکارانه، مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، تامین امکانات رفاهی رانندگان ایرانی در کشور عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی با توجه به فصل گرما و حضور به موقع در ملاقات های مرزی بیان کرد.

الماسی همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستار اتخاذ تمهیدات امنیتی در روزها ی منجر به انتخابات در کنترل نوار مرز از سوی مرزبانان عراق  صورت گیرد.

کلانتر مرزی عراق مستقر در سلیمانیه  نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.

سرتیپ فخر الدین عبدالله افزود: مشکلی در حوزه سلیمانیه و قصرشیرین نداریم و این مرهون تلاشهای مرزبانان دو کشور است.

وی گفت: دشمن ما مشترک است و برای نابودی آن باید همکاری داشته باشیم و این کار باید تداوم داشته باشد.

در پایان تفاهم نامه ای در پنج بند به امضای کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانه به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز