مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

ارتقاء جایگاه سازمانی و اجتماعی دهیاری ها از راهبردهای اصلی مدیریت توسعه روستایی استان است

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۲۲:۵۱:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۶۳۹
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: ارتقاء جایگاه سازمانی و اجتماعی دهیاری ها از راهبردهای اصلی مدیریت توسعه روستایی استان است.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، امیر خسروانی در گردهمایی مسئولان مالی و کارشناسان فنی و اجرایی دهیاری های استان که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری برگزاری گردید؛ تاکید کرد: بر اساس قانون کار فعالیت دهیاران مشمول بیمه تامین اجتماعی می باشد و با ایجاد هماهنگی های لازم  با سازمان تامین اجتماعی استان مسیر انجام این فرایند هموار شده است و انتظار می رود که در سال جاری شاهد بیمه تامین اجتماعی ساختار دهیاری های استان باشیم.

وی ادامه داد: انتظام بخشی و انسجام بخشی در شیوه پرادخت حقوق و عقد قرارداد ساختار دهیاری ها یک ضرورت است و این دفتر با پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان اداره کار موفق به تدوین سیاست های اجرایی متناسب شده است که موجبات وحدت رویه در نظام انعقاد قراددادها و پرداخت حقوق و مزایا را در مجموعه دهیاری های استان فرهم خواهد کرد.

خسروانی با تاکید بر ارتقاء پایگاه تشکیلاتی دهیاری ها؛افزود: ارتقاء جایگاه سازمانی و اجتماعی دهیاری ها از راهبردهای اصلی مدیریت توسعه روستایی استان است که مستلزم تبیین شخصیت واقعی این نهاد می باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بیان کرد: مسئولان امور مالی و کارشناسان فنی و اجرایی دهیاری ها نقش خطیری در تعمیم باور عمومی به قابلیت ها و توانمندی های دهیاری ها دارند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب در این راستا گام های اساسی بردارند.

وی خاطر نشان ساخت: افزایش تعاملات سازنده و عمل به موازین قانونی و دستورالعمل های اجرایی برای بهبود عملکرد و شفافیت و سلامت مالی ضروری است که مسئولان امور مالی و اداری دهیاری ها باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی  در ادامه به کارهای عمرانی با مدیریت و نظارت دهیاری ها پرداخت و گفت: دهیاری ها مدیریت برنامه های توسعه پایدار در روستاها را برعهده دارند و اجرای پروژه های عمرانی خرد در روستاها از محل منابع مالی دهیاری ها و مشارکت های مردمی به تسریع روند بهره برداری از  این طرح های عمرانی منجر خواهد شد.

امیر خسروانی اظهار داشت: کارشناسان فنی و اجرایی باید رهنمودهای فنی و مشاوره های اجرایی لازم را در انجام اقدمات عمرانی به دهیاران ارایه نمایند و در خصوص پروژه های دستگاهی با نظارت بی وقفه زمینه را برای اجرای مطلوب و به موقع کارهای عمرانی در روستاها فراهم سازند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از متمرکز نمودن اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری خبر داد و اعلام کرد: تجمیع اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در قالب شماره حساب متمرکز شهرستانی از رویکردهای مالی این دفتر و سازوکاری اثربخش و کارا در هزینه کرد این اعتبارات و پیشبرد فعالیت های عمرانی در روستاهای مذکور می باشد که امید است امسال با همکاری و تعامل سارنده عناصر دست اندکار محقق گردد.

خسروانی در پایان تصریح کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان آماده پاسخگویی به ابهامات و ارایه نظرات تکمیلی، ارشادی و قانونی در خصوص اقدامات مالی،  اداری، فنی و نظارتی دهیاری ها است.

تبیین مشکلات مالی و فنی و مهندسی،  ثبت اطلاعات در سامانه بودجه و شیوه تهیه و تنظیم قراردادها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز