رئیس انجمن هنرهای نمایشی و تئاتر استان کرمانشاه:

نهادها و اشخاصی که تخصصی در حوزه تئاتر ندارند، با ناآگاهی به تئاتر این شهر ضربه می زنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۸:۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۶۰۳
نهادها و اشخاصی که تخصصی در حوزه تئاتر ندارند، با ناآگاهی به تئاتر این شهر ضربه می زنند
رئیس انجمن هنرهای نمایشی و تئاتر استان کرمانشاه در دیدار با استاندار گفت: نهادها و اشخاصی که تخصصی در حوزه تئاتر ندارند، با ناآگاهی به تئاتر این شهر ضربه می زنند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا درند، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار کرمانشاه  که  سه شنبه (٢٦ اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از عملکرد این انجمن و ساختار فعالیت های آن ارائه کرد.

محمدرضا درند گفت: تئاتر استان کرمانشاه سالنی داشت متاسفانه از دست هنرمندان این حوزه خارج شد ولی هنوز تابلوی تئاتر شهر کرمانشاه بر سر در آن است.

وی افزود: متاسفانه هنرمندان این حوزه با تنگنای مالی شدید مواجه هستند و متاسفانه حمایتی از آنها نمی شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز با منابع بسیار محدودی مواجه است.

این هنرمند حوزه تئاتر افزود: متاسفانه از سوی دیگر ادارات و نهادهایی که تخصصی در حوزه تئاتر ندارند وارد اجرای نمایش می شوند بدون اینکه در این کار آشنایی داشته باشند.

وی افزود: از شما تقاضا می کنم برای دیدن آثار هنری از جمله تئاتر موسیقی وقت بگذارید و همانطور که رئیس خانه مطبوعات گفت از این فضا دور نباشید همچنین انجمن‌های هنری استان را در امورات اداره استان شریک کنید و به آنها بها بدهید.

درند گفت: با اینکه استان کرمانشاه را گهواره ی تمدن و فرهنگ می دانند اما ما عملاً چیزی از آن ندیدیم استان کرمانشاه باید دبیرخانه دائمی بسیاری از همایش‌های ملی و بین المللی باشد اما اینگونه نیست.

این هنرمند خاطرنشان کرد: این نیاز وجود دارد که تئاتر در استانداری کرمانشاه دارای ردیف بودجه باشد.

 

نظر شما