کمیته حفاظت از منابع آب؛

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گیلانغرب تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۳:۵۷:۱۶
کد خبر: ۵۶۸۵۵۰
جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گیلانغرب با حضور معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه امروز تشکیل شد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا، جلسه کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان گیلانغرب با حضور معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه امروز تشکیل شد.
 
همتی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در این نشست گفت: تاکنون 4500 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب دوسد سراب وزاگرس به روش آبیاری مدرن مجهز شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است که تا پایان امسال این مقدار به بیش از 9000 هکتار خواهد رسید.
وی بابیان اینکه سدهای احداث شده و دردست احداث در این شهرستان قابلیت  و ظرفیت 199 میلیون متر مکعب آب رادارند افزود: تاکنون بیش از 70 میلیون متر مکعب آب پشت سه سد زاگرس ،سراب و مخزنی ذخیره شده اند.
 
همتی اظهار داشت درحال حاضر 480 حلقه چاه مجاز نیز در شهرستان وجود دارد که  باهماهنگی های صورت گرفته نسبت به انسداد چاههای غیر مجاز اقدام شده است وی ضرورت حفاظت از منابع ارزشمند آبی را بعنوان یک عنصر بسیار ارزشمند در تداوم حیات با مدیریت صحیح واصلاح  مصرف،برنامه ریزی  وهوشمندی یادآور شد.
 
محمودرضا شهلایی معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز بابیان اینکه میانگین 740 میلی متر میزان بارش های امسال در استان بوده است گفت: با ابلاغ دستورالعمل دولت بمنظور حفاظت از منابع آب 14 پروژه  جدید در دستور کار قرار گرفته است که تشکیل تعاونی های آب بران و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی از جمله این پروژه هاست و تاکنون 707 کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده و 510 حلقه چاه غیر مجاز نیز انسداد شده است.
 
شهلایی لزوم مراقبت هرچه بیشتر در حوزه منابع آب بعنوان مقوله ای حیاتی را مورد تاکید قرارداد وگفت هرگونه بی توجهی به بحث آب موجب ایجاد بحران خواهدشد بنابر این هم مردم و هم مسئولین بایستی این موضوع را بطور جدی مورد توجه ویژه قرار دهند.
 
در این جلسه درخصوص صیانت از منابع آبهای زیرزمینی ،جلوگیری از برداشت های غیر مجاز ،بهره برداری بهینه از منابع آب ،ممانعت از تجاوز ازضی به بستر وحریم رودخانه ها ،وبهره برداری از شبکه های احداث شده مدرن پایاب سدها و تشکیل تعاونی های جدید آب بران تصمیم گیری شد.


 

تصاویر

 

 

 

 
نظر شما