فرماندار قصرشیرین:

۱۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بازی دراز قصرشیرین در آتش سوخت

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۷:۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۶۶۷
فرماندار قصرشیرین گفت: در جریان آتش سوزی های چند روز گذشته، 100 هکتار از عرصه های منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع در ارتفاعات بازی دراز مشرف در حوزه این شهرستان در آتش سوخت.
 
به گزارش خبرگزاری برنا، فرامرز اکبری روز پنجشنبه در گفتگویی افزود: آتش سوزی به 20 درصد از مراتع و پنج درصد از جنگل های ارتفاعات بازی دراز مشرف بر قصرشیرین خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی خسارت ناشی از وقوع چندین فقره آتش سوزی در ارتفاعات بازی دراز در دست بررسی است، اظهار کرد: آتش سوزی در ساعت 21 دوشنبه شب هفته جاری آغاز و پس از چندین مرحله شعله ور شدن، بامداد چهارشنبه به صورت کامل مهار شد.

وی بیان کرد: در جریان اطفای حریق عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بازی دراز، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین نیروهای امدادی بسیج، سپاه، ارتش و هنگ مرزی همه پای کار بودند و این تلاش همه جانبه آنان جای تقدیر است.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که با توجه به وجود مهمات جنگ تحمیلی در برخی قسمت های آلوده به مین در ارتفاعات بازی دراز و به علت وسعت آتش سوزی، چند قبضه مین نیز منفجر شد که هیچ خسارت جانی در بر نداشت.
اکبری ادامه داد: علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است ولی با توجه به شواهد، دلیل آن عامل انسانی بوده است.

وی افزود: این نخستین آتش سوزی طی امسال است که در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.

ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز