اجرای طرح "جنگلانه" در تمامی شهرستان‌های کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۵:۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۵۰۵۸۴
اجرای طرح جنگلانه در تمامی شهرستان‌های کرمانشاه
طرح "جنگلانه" در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود:  طرح جنگلانه همه ساله در روزهای پایانی پاییز اجرایی می‌شود.                                                         

  وی گفت: این طرح از دیروز و با غرس 600 اصله نهال به یاد جانباختگان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین آغاز شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: بهترین زمان برای کاشت نهال و یا بذرکاری اواخر پاییز است اما  اجرای طرح جنگلانه تا هفته اول دی در استان کرمانشاه  ادامه پیدا خواهد کرد.

جلیلیان ادامه داد:  اجرای طرح جنگلانه در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه در برنامه قرار گرفته و در هر شهرستان بنا به ظرفیت آن شهرستان اقدام به جنگل‌کاری در قالب نهال کاری و یا بذرکاری خواهد شد.

وی افزود: در مناطقی که ظرفیت نهال کاری وجود داشته باشد اقدام به غرس نهال خواهد شد و در صورت وجود ظرفیت بذر کاری نیز اجرای طرح جنگلانه با بذرکاری انجام خواهد شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به اجرای طرح جنگلانه با گونه‌های مثمر و غیرمثمر، اشاره کرد و گفت: بسته به شرایط هر شهرستان سعی شده تا از گونه‌های بومی آن منطقه برای توسعه جنگل‌کاری استفاده شود، لذا در مناطق گرمسیری استان انواع اکالیپتوس، زیتون و... و در مناطق سردسیر نیز انواع بلوط، بنه، زالزالک، گلابی وحشی و ... کاشته خواهد شد.

جلیلیان ادامه داد: تمامی نهال‌ها و بذور به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.                                                                                    

وی افزود: طرح جنگلانه با محوریت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اجرایی خواهد شد و فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه جنگل‌کاری و حفاظت و حراست از سرمایه‌های جنگلی را دنبال می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز