صادرات روزانه ۲۰۰۰ تن آرد تولیدی کرمانشاه به خارج از کشور

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۲۰:۴۰:۴۰
کد خبر: ۶۵۱۶۲۵
صادرات روزانه ۲۰۰۰ تن آرد تولیدی کرمانشاه به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طی سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در موردتولید گندم، آرد و نان استان کرمانشاه صورت گرفته است.                                                                                                                            مظفر رحیمی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور با بیان مطلب بالا، افزود: به نحوی که از کاشت و تولید ارغام گندم مناسب با آب و هوای استان کرمانشاه و نحوه نگهداری از گندم در سیلوهای ذخیره‌سازی گرفته تا تجهیز کارخانه‌های آردسازی استان  کرمانشاه به بروزترین تجهیزات تولید آرد در آمده است.                                                                      

وی گفت: نظارت بر فرآیند تولید نان در واحدهای خبازی کرمانشاه، این اقدامات باعث ارتقا جایگاه کشوری کیفیت آرد و نان در این استان شده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور اظهار داشت: در حال حاضر از تعداد ۱۶ واحد تولید آرد در استان ۱۳ واحد فعال وظیفه تولید آرد مورد نیاز واحدهای خبازی سطح استان را اعم از شهری و روستایی بر عهده دارند.                                                                                           

  رحیمی ادامه داد: نظارت بر تولید آرد از زمان ورود گندم به کارخانه در هر مرحله از تولید توسط کارشناسان آزمایشگاه این شرکت، اداره استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به اخذ نمونه و آزمایش‌های لازم اقدام صورت می‌پذیرد .                                                    

وی افزود: اگر استحصالات هر کارخانه خارج از استاندارد تعریف شده باشد سریعا تذکرات اصلاحی لازم به کارخانه ابلاغ می‌شود، مضافا اینکه فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه درجه بندی واحدهای تولیدی آرد استان کرمانشاه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده که متعاقبا به سمع و نظر هم استانی‌های عزیز خواهد رسید و از این موضوع بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: تعداد ۲۰۰۲ واحد نانوایی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد و از این میزان ، تعداد ۱۶۵۸ واحد یارانه‌ای پز و ۳۴۴ واحد آزادپز دارای پروانه می‌باشند که به طور میانگین ماهانه حدود ۱۶ هزار تن آرد جهت پخت نان در این واحدها و حدود ۴هزار تن برای صنف صنعت و شیرینی‌پزی مورد نیاز می‌باشد.                      

رحیمی ادامه داد:  به پیشنهاد شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه و با تصویب شواری پایش گندم ، آرد و نان استان کرمانشاه  به ریاست استاندار و همچنین با هماهنگی انجمن صنفی کارخانه‌های آردسازی استان کرمانشاه، آردهای تولیدی با حداقل سبوس‌گیری در رنج تعریفی از سوی سازمان ملی استاندارد عرضه می‌شود.                                   

وی افزود: در همین راستا هم در حال حاضر ، تعداد ۸ واحد از ۱۳ کارخانه تولید آرد فعال استان کرمانشاه، متعهد به تولید آرد سنگک با درصد سبوس‌گیری کمتر از۱۰ درصد شدند و شایان ذکر است که تا قبل از این مصوبه ، آرد سنگک با ۱۵ درصد سبوس‌گیری تولید و توزیع می‌شود.

 مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور در باره کیفیت آرد تولیدی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر اکثرکارخانه‌های تولید آرد استان کرمانشاه مجهز به بهترین و بروز ترین دستگاه‌های تولید آرد هستند.                                                                                            

 رحیمی ادامه داد: کرمانشاه بر همین اساس نیز توانسته‌اند روزانه بیش از ۲ هزار تن آرد را به کشور عراق صادر نمایند که این نشان از کیفیت قابل قبول آرد تولیدی استان کرمانشاه دارد

 

نظر شما