رحیمی معاون استانداری کرمانشاه:

بانک‌ها مؤظف به رعایت مصوبه استمهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده‌اند

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۵:۴۴:۱۶
کد خبر: ۶۵۷۱۷۶
بانک‌ها مؤظف به رعایت مصوبه استمهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست بررسی تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان که با حضور مسئولین بانک‌های استان کرمانشاه تشکیل شد.

رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: همه بانک اعم از خصوصی و دولتی در استان کرمانشاه مؤظف به رعایت مصوبه استمهال وام‌ها در مناطق زلزله‌زده هستند، زیرا در این راستا هم مصوبه دولت و هم مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی مشخص است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی اوج علاقه خود را در کمک‌رسانی به هموطنان زلزله‌زده خود در استان کرمانشاه نشان دادند و درس‌های بزرگی را به جهانیان آموختند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر تسریع در حل مشکلات اعطای تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: نظام و دولت جمهوری اسلامی نهایت تلاش خود را برای کمک به حل مشکلات زلزله‌زدگان بکار گرفتند و در این راستا دولت، مصوبات اثربخشی را برای اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویب رسانید.

رحیمی ادامه داد: از مسئولین بانک‌های استان کرمانشاه می‌خواهیم نهایت اهتمام خود را برای تسریع در اعطای تسهیلات در نظر گرفته شده جهت زلزله‌زدگان بکار گیرند و تلاش کنند تا این تسهیلات به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این عزیزان تخصیص پیدا کند.

وی به تصمیمات دولت برای استمهال وام‌ها در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی مشمول این مصوبه و تصمیم دولت می‌شوند، لذا هیچ مقاومتی نباید در این خصوص از جانب هیچ بانکی صورت گیرد و اگر از طرف بانکی، همکاری مناسب صورت نگیرد حتماً برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: 9 شهرستان زلزله‌زده و 2 بخش کوزران و ماهیدشت در شهرستان کرمانشاه مشمول استمهال بانکی می‌شوند و طبق برآورده‌های صورت گرفته بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان وام در این شهرستان‌ها مشمول این مصوبه دولتی می‌گردند، لذا تمامی بانک‌ها موظف به رعایت آن هستند.

رحیمی ادامه داد: در نظر گرفته شدن تسهیلات معشیتی به عنوان وام قرض‌الحسنه ضروری برای واحدهای احداثی است که این وام به مبلغ 10میلیون تومان فقط به واحدهای احداثی اختصاص دارد که اقدامات لازم برای ارزیابی اینگونه واحدها از سوی فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن در حال انجام است که به عنوان کمک برای احداث به خسارت دیدگان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: این تسهیلات همچنین به مستاجرینی که واحدهای آنها هم تخریب شده تعلق خواهد گرفت که در مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری در مناطق زلزله‌زده استان  برای 15هزار و 500 واحد در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه  با اشاره به چگونگی اهمال وام برای افراد غیربومی ساکن در مناطق زلزله‌زده گفت: چنانچه فردی در زمان زلزله در این مناطق مشغول به کار در بخش‌های مختلف بوده، اگر این فرد وام خود را در دیگر مناطق(غیر از مناطق زلزله‌زده) گرفته باشد به دلیل اینکه وام آنها مرتبط با اقتصاد و معشیت آنهاست بحث استمهال دو ساله وام‌ها هم برای این گونه افراد پس از تائید فرماندار و مدیریت بحران استانداری قابل اعمال است.

رحیمی ادامه داد: واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی مستقر در غیر از مناطق زلزله‌زده چنانچه در اثر زلزله دچار آسیب و خسارت شده‌اند، نیز پس از ارزیابی از سوی مراجع ذی‌ربط مشمول استمهال دوساله وام‌ها خواهند شد.

وی افزود: از مسئولین بانک‌های استان کرمانشاه انتظار داریم پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده بانکی برای احداث واحدهای تخریبی و تعمیراتی را سرعت دهند و در یک بازه زمانی این برنامه را دنبال و پیگیری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز