احیا نواحی صنعتی روستایی در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۹:۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۵۷۸۱۶
احیا نواحی صنعتی روستایی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تشکیل شد.

رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت:  باید با کمک تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، نواحی صنعتی روستایی استان کرمانشاه را احیا کنیم.

وی افزود:تسهیلات 176 میلیارد تومانی طرح حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری که از صندوق توسعه ملی برای کرمانشاه در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید هرچه سریع‌تر برای جذب این تسهیلات برنامه‌ریزی کنیم.

رحیمی ادامه داد: باید با کمک این تسهیلات نواحی صنعتی روستایی که در شهرستان‌های مختلف از جمله گیلانغرب، صحنه، دالاهو و ... داریم، احیا شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات باید به افراد توانمند و اهل کار باشد و نباید اجازه دهیم این طرح نیز به سرنوشت بنگاه‌های زودبازده دچار شود که حدود هزار میلیارد تومان از محل این بنگاه‌ها وارد استان شد و حتی 20طرح خوب هم از دل آن بیرون نیامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها خواست طرح‌هایی که از محل این تسهیلات قابل اجراست را زودتر مشخص کنند تا به محض ابلاغ این تسهیلات در مدت کمتر از یک ماه بتوان طرح‌ها را وارد مرحله عقد قرارداد با بانک کرد.

رحیمی از دیر رسیدن طرح‌ها به بانک ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: هنوز بخشی از کمک‌های فنی و اعتباری پارسال تبدیل به قرارداد و جذب نشده است.

وی افزود: اگر این 176 میلیارد تومان در مدت یک ماه جذب شود می‌توان از سهم 30 درصدی اعتباراتی که به صورت متمرکز برای کل کشور در نظر گرفته شده نیز مبلغ بیشتری را جذب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: سود چهار تا شش درصدی این تسهیلات، استفاده از آن فرصتی مناسب برای کمک به اشتغال استان کرمانشاه و جذب سرمایه‌گذاران است.

رحیمی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا حد امکان شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه نیز مشمول این طرح شوند.

وی افزود: به علاوه حدود 720 میلیارد تومان اعتبار هم برای حمایت از مناطق زلزله‌زده استانکرمانشاه داریم که باید هرچه زودتر این تسهیلات را هم جذب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: امروز هیچ اولویتی به جز اشتغال در استان کرمانشاه نداریم.

رحیمی ادامه داد: باید فرمانداران هم در این زمینه بیشتر پای کار باشند و کارگروه‌های اشتغال شهرستان‌ها نیز زودتر راه‌اندازی شود.

وی افزود: ما هم تلاش می‌کنیم همه تسهیلات یارانه داری که در بخش‌های مختلف برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده به توازن بین شهرستان‌ها توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دامداری، صنایع تبدیلی، فرآوری سنگ، صنایع کشاورزی، فرش، تجارت مرزی و ... را از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها می‌توان روی آن تمرکز کرد.

 رحیمی افزود: البته نباید فقط به این چند رسته محدود شویم و از سایر ظرفیت‌های استان کرمانشاه غافل بمانیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز