فضای سبز "قصرشیرین" توسعه می‌یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۴:۰۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۰۶۸۹
فضای سبز قصرشیرین توسعه می‌یابد
توسعه فضای سبز در شهرستان قصرشیرین دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مراد شیخ‌‌ویسی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: فصل نهال کاری در مناطق گرمسیری کرمانشاه آغاز شد و در حال حاضر در برخی از مناطق گرمسیر این استان در حال کاشت نهال هستیم.

 وی ادامه داد: توسعه فضای سبز شهرستان قصرشیرین به لحاظ کارکردهای آن به عنوان بادشکن و نقش آن در تعدیل یکی دو درجه‌ای دمای هوا در فصل گرما اهمیت دارد و توسعه فضای سبز در این شهرستان دنبال می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: توسعه فضای سبز در شهرستان قصرشیرین با توجه به اینکه این شهرستان محل ورود ریزگردها به داخل کشور هم است، می‌تواند در ممانعت از ورود ریزگردها به داخل کشور و یا کاهش نسبی آن اثرگذار باشد.

شیخ‌ویسی ادامه داد: ترمیم فضای سبز مسیر قصرشیرین تا خسروی جز برنامه‌های این سازمان است و  در نظر داریم تا پایان سال بین 20 تا 30 هکتار به فضای سبز این مسیر اضافه کنیم.

 وی افزود: همچنین قرار شده 20هزار اصله نهال اکالیپتوس برای نهال کاری در شهرستان قصرشیرین در اختیار بنیاد مستضعفین قرار بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: نهال کاری در مناطق سردسیر استان کرمانشاه هم تا پایان اسفند 1396 ادامه خواهد داشت.

شیخ‌ویسی به برنامه‌ریزی برای توزیع حداقل 300 هزار اصله نهال در استان کرمانشاه تا پایان سال اشاره کرد و افزود: این تعداد نهال تنها در نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید شده‌ و در صورتی که موفق به آوردن نهال از نهالستان‌های خارج از استان شویم این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز