آغاز کار اسکان دایم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۲:۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۶۹۱
آغاز کار اسکان دایم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
عصر دیروز نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی استان کرمانشاه در اثر زلزله اخیر ۱۲۴۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: پس از طی مراحل امداد و نجات، اسکان اضطراری و اسکان موقت از امروز کار اسکان دایم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

 وی افزود: اصل کار ما در این حلقه مدیریت بحران نیز بحث نوسازی و بهسازی اماکن خسارت دیده از زلزله است.

 استاندار کرمانشاه به روند امداد و نجات و اسکان موقت تاکنون اشاره کرد و گفت: علی‌رغم افزایش حدود ۳ تا ۴ برابری مصرف برق در این مناطق، برقراری به حدود ۴۴ هزار کانکس و چادر انجام شده است.

 بازوند ادامه داد: از  ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن قسمتی تخصیص یافته،  کمک‌های بلاعوض بابت دام‌های تلف شده ۲۱ میلیارد تومان و جبران خساراتی برای مزارع پرورش ماهی در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: ۱۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات و کمک بلاعوض تعیین تکلیف و ابلاغ شده است و مدیران باید در جذب این تسهیلات تسریع کنند.

استاندار کرمانشاه خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی استان در اثر زلزله را ۱۲۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجلس ۱۰۰ میلیون دلار حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در این خصوص تعیین تکلیف کرده و مابقی شرکت های دولتی از اصلاح قانون بودجه سالیانه شرکت های کشوری و ملی خود باید تعیین تکلیف کنند.

 بازوند به شروع کار اسکان موقت زلزله زدگان از امروز اشاره کرد و ادامه داد: هدف ما تعیین تکلیف ۷۷ هزار واحد مسکن در فاز اول است.

استاندار کرمانشاه گفت:  ۲۰ هزار واحد تخریبی از نوع یک و ۱۷ هزار نوع ۲ داریم که اولویت ما نوع یک است.

بازوند ادامه داد: بیش از ۹ هزار واحد آواربرداری شده، ۱۸۵۳ واحد پی کنی و فونداسیون انجام شده است که برای بازسازی مساکن زلزله زده بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود:  ۲۲ هزار واحد برای عقد قرارداد تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که ۹۱۰۰ واحد عقد قرارداد شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز