دانشگاه؛ دروازه ورود به صنعت

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۷۶۰
دانشگاه؛ دروازه ورود به صنعت
علم را باید در حوزه صنعت عملی ساخت و دانشگاه را دروازه ورود به صنعت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: اینکه دانشگاه تاکنون کدام مشکل مردم را حل کرده و آیا توانسته در رفع مشکلات مردم موثر باشد یکی از دغدغه‌های اصلی و مشخص کننده استراتژی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: حوزه‌های آموزش، پژوهش و امور فرهنگی درکنار هم هستند و کارهای فرهنگی که در دانشگاه انجام شده کارهای خوب، اما عمیقی نبوده‌اند، لذا تلاش می‌کنیم کارهای فرهنگی دانشگاه عمیق واثرگذار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پژوهش باید علم را به ثروت تبدیل کند و علم را در صنعت باید عملی کنیم، به طوری که روی کاغذ نماند و در این راستا دانشگاه را دروازه ورود به صنعت خواهیم کرد.

حبیبی راه‌اندازی پژوهشکده‌ها را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرد وهمچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی طی چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: اقتصاد وقتی موفق می‌شود که بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشد، به واقع اقتصاد دانش بنیان زیرساخت اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اگر اقتصاد، دانش بنیان نباشد کارایی لازم را نخواهد داشت که ما این هدف را در دانشگاه پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: معرفی دانشگاه آزاد و پتانسیل‌های موجود آن به مدیران ارشد استان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف از دیگر برنامه‌هایش در بعد خارجی است.

حبیبی همچنین به مسئله درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به تعدد دانشگاه‌ها و کم شدن تعداد دانشجویان، باید رویه وابستگی کلی به درآمد شهریه‌ای را تغییر دهیم.

وی همچنین به 370 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق و لزوم توجه به مسئله توریسم درمانی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده بیماران عراقی از کرمانشاه به عنوان یک معبر و نه مقصد استفاده و برای درمان به شهرهای بزرگ کشور می‌روند که در نظر داریم با راه‌اندازی شهرک سلامت طی 4 یا 5 سال آینده با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط، این استان را به مقصد بیماران عراقی برای درمان تبدیل کنیم.

 حبیبی برتعامل دانشگاه آزاد با رسانه‌های استان تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌های استان کرمانشاه باید تلاش کنند تا فرااستانی شویم و حامی یکدیگر باشیم.

وی افزود: می‌خواهیم دانشگاه برای مردم باشد. دانشگاه یک سرمایه استانی است که پذیر ای همه جریان‌ها و خریدار نقد منصفانه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز