استاندار کرمانشاه:

عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق زلزله‌زده نامطلوب است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۸:۰۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۴۵۰
عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق زلزله‌زده نامطلوب است
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: براساس متممی که هیأت دولت امروز یکشنبه یکم بهمن 1396به لایحه بودجه اضافه می‌کند، سهم زلزله زدگان کرمانشاه در بودجه سال 97 افزایش پیدا خواهد کرد.

وی  از نمایندگان مجلس خواست که برق ‌مصرفی مردم زلزله زده تا پایان بازسازی با تعرفه 50 درصد محاسبه شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: اکنون وزارت نیرو متعهد شده است که برق مورد نیاز مناطق زلزله را تا پایان امسال با تعرفه 50 درصد محاسبه کند که این مدت باید افزایش پیدا کند.

بازوند ادامه داد:  اکثر زلزله زدگان از لوازم گرمایشی برقی استفاده می‌کنند واکنون سوخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم برق را نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه 5 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد که یکی از ویرانگرترین زلزله‌های تاریخ ایران محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: یک هزار و 920 روستا و بسیاری از شهرستان‌های کرمانشاه در این زلزله متاثر شدند و پس از زلزله نیروهای امدادگر به سرعت وارد عمل شدند و رکوردی در بحث امدادرسانی به ثبت رساندند.

بازوند ادامه داد: وجود پادگان‌های سپاه و ارتش و ورود آنها برای کمک‌رسانی موثر بودند و زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که تا ساعت 11 صبح روز بعد هیچ جسدی زیر آوار باقی نماند.

وی افزود: بلافاصله پس از زلزله کار اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان آغاز شد و بنا داشتیم که از مصالح برای اسکان موقت در روستاها استفاده کنیم که پس لرزه‌ها این اجازه را به ما نداد از این رو تصمیم به استفاده از کانکس‌ها گرفتیم.

استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون حدود 14 هزار کانکس در مناطق زلزله زده نصب شده است که حدود 90 درصد زلزله زدگان از آنها استفاده می‌کنند.

بازوند ادامه داد: 20 هزار واحد در مناطق زلزله زده باید صددرصد ساخته شوند و کانکس تنها به زلزله زدگانی تعلق می‌گیرد که خانه‌هایی آنان صددرصد تخریب شده باشد.

وی افزود: در مجموع حدود 90 هزار خانه باید در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته و تعمیر شوند که اعتباری بالغ بر چهار هزار و 750 میلیارد تومان نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: دولت تاکنون یک هزار و 800 میلیارد تومان برای بازسازی این واحدها تسهیلات پرداخت کرده است.

بازوند ادامه داد: اسکان موقت در شهرها با چالش رو به رو است و در مناطق شهری زلزله زدگان در صورت انصراف از دریافت کانکس پول آن را دریافت می‌کنند به همین دلیل بیشتر مردم به دنبال گرفتن پول و استفاده از کانکس های مردمی هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 2 هزار و 500 کانکس مردمی در مناطق زلزله زده توزیع شده است و برخی از کانکس‌های مردمی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و مردم خواهان استفاده از کانکس‌های دولتی هستند.

بازوند در رابطه با کار بازسازی مناطق زلزله زده گفت: کار بازسازی در مناطق زلزله زده آغاز شده است و تاکنون بیش از 29 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده که از این تعداد 13 هزار و 500 مورد قرار داد اخذ کرده‌اند.

وی افزود: ما انتظار داریم بانک ها سرعت خود را در پرداخت تسهیلات افزایش دهند تا روند بازسازی تسریع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برخی از بانک‌ها بیش از 2 نفر ضامن می‌خواهند که این موضوع روند پرداخت تسهیلات را با مشکل روبه‌رو کرده است.

بازوند ادامه داد:عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق زلزله‌زده نامطلوب است و ما از بیمه‌های آرمان و البرز گلایه داریم زیرا در پرداخت خسارت‌ها نیازهای مردم را برطرف نمی‌کنند.

وی در مورد خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها افزود: در زیرساخت‌های حدود یک هزار و 240 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز