تدارک ۱۰۰ برنامه شاخص فرهنگی برای دهه فجر

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۴۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۶۱۶
تدارک ۱۰۰ برنامه شاخص فرهنگی برای دهه فجر
نشست خبری افتتاحیه جشنواره شعر فجر تا اکران 14 فیلم‌ جشنواره فجر امروزدوم بهمن در سلن جلسات اداره فرهگ و ارشاد استان کرمانشاه تشکیل شد.

کرمانشاه خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده حداقل 100 برنامه شاخص فرهنگی در استان کرمانشاه به مناسبت دهه فجر برگزار شود.

وی افزود: تلاش می شود به مظور تکریم این ایام برنامه‌های دهه فجر رنگ و بوی ایام فاطمیه داشته باشند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: کرمانشاه امسال میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر ایران است.

 جعفری ادامه داد: برگزاری این مراسم به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه رخ خواهد داد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر ایران ساعت 16 روز چهارشنبه چهارم بهمن در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: جشنواره شعر فجر حداقل با حضور 10 نفر از شعرای برجسته از جمله علیرضا قزوه، محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی و محمود اکرامی فر برگزار خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: 10 نفر از چهره های ادبی و اجرایی بنیاد ادبیات ایران نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: تنها مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر در کرمانشاه برگزار خواهد شد و دیگر برنامه‌های آن در تهران و دیگر استان ها برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در استان کرمانشاه اشاره کرد و  گفت: ویژگی مهم برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با سال‌های گذشته این است که امسال با توافقی که با تهیه کنندگان شده قرار شده فیلم ها برای اکران مستقل در اختیار استان‌ها قرار گیرند و تمامی درآمدهای حاصل از آن به استان و هزینه های برگزاری جشنواره اختصاص پیدا کند.

جعفری ادامه داد: این اقدام به عنوان اولین تجربه بتواند تجربه خوبی باشد و امکان دیدن فیلم های اکران اولی را همزمان با تهران برای مردم شهرستان ها فراهم کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه روز 13 بهمن ماه برگزار خواهد شد و برنامه اکران و نمایش فیلم ها را در سینماهای آزادی و فرهنگ و در دو سه شهرستان استان کرمانشاه که سالن سینما دارند خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: جشنواره فیلم فجر از 13 تا 22 بهمن و با اکران 14 فیلم جشنواره در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد که احتمالا تعداد فیلم‌ها بیشتر هم بشود.

رحیمی ادامه داد: قراراست  هر فیلم حداقل دو و حداکثر سه اکران  داشته باشد که در این صورت حداقل 42 اکران فیلم را در استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در استان کرمانشاه در ایام دهه فجر افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز 18 بهمن برگزار و جشنواره  به مدت سه روز در نگارخانه شهید آوینی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: همچنین نمایشگاه عکس امام(ره) و فجر انقلاب نیز از 12 تا 17 بهمن ماه در نگارخانه شهید آوینی برپا خواهد شد.

جعفری ادامه داد:برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، پوستر، کاریکاتور، آثار تجسمی و هنری و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت دهه فجر در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این برنامه‌های شاخص در سطح 532 کانون فرهنگی هنری مساجد نیز هر کدام حداقل دو برنامه برای پاسداشت دهه فجر برگزار خواهد شد که آمار قابل توجهی می شود.

جعفری به حضور اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه همین هفته در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پیش از این نیز مناطق زلزله زده استان کرمانشاه میزبان اهالی فرهنگ و هنر استان‌های یزد، قزوین و سمنان بوده‌اند.

وی گفت: قرار است همه استان‌های کشور به تدریج در ادامه سال و سال آینده در قالب فستیوال فرهنگ و هنر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز