استاندار کرمان:

شرکت‌های بزرگ استان به کمک زندانیان جرایم غیرعمد می‌آیند

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۵:۵۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۰۶۹۸
شرکت‌های بزرگ استان به کمک زندانیان جرایم غیرعمد می‌آیند
استاندار کرمان برای سومین سال پیاپی مدیران شرکت‌های بزرگ استان را گرد هم جمع کرد تا در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کنند. مدیران شرکت‌ها نیز توافق کردند هشت میلیارد تومان، کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه‌ی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در دیدار با مدیران شرکت‌های بزرگ استان کرمان در در تهران برگزار شد، گفت: «سال گذشته شماری از شرکت‌های بزرگ استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال هم در این سنت حسنه مشارکت کنند».

وی در عین حال از شرکت‌هایی که در سال گذشته به تعهداتشان در این زمینه عمل نکرده‌اند هم انتقاد کرد و اظهار امیدواری کرد امسال در این حرکت اجتماعی در ماه مبارک رمضان مشارکت کنند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش افزود: «زندانیان جرایم غیرعمد عموما از خانواده‌های محترم و آبرومند هستند که بر اثر جرایم غیرعمد و به دلیل مسایلی مانند نوسانات اقتصادی کشور با بدهی مواجه شده‌اند و به زندان افتاده‌اند و لازم است شرکت‌ها و خیرین استان در شرایط سخت به یاری آن‌ها بشتابند».

یدالله موحد رئیس ‌کل دادگستری استان کرمان هم در این نشست ضمن تشکر از حمایت صنایع و معادن و مردم خیّر استان با ستاد دیه گفت: «در سال گذشته ۳۶۶ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بیش از هفت میلیارد تومانی شرکت‌ها و مردم از زندان آزاد شدند».

یدالله موحد سپس آمار زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند حمایت را به تفکیک شهرستان‌ها به اطلاع اعضای جلسه رساند.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان هم در این جلسه اعلام کرد که ۱۷۰ زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار حمایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی تاکید کرد ستاد دیه تلاش می‌کند از طلبکاران این زندانیان هم تخفیف بگیرد تا شمار بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

به گفته موسوی‌قوام امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

پس از بحث و بررسی‌ها مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه توافق کردند ۲۰ درصد بیشتر از کمک‌های سال قبلشان، جمعا حدود هشت میلیارد تومان، کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه‌ی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

در پایان این جلسه با اهدا لوح سپاس از طرف استاندار و ستاد دیه استان، از حمایت‌های شرکت‌های بزرگ استان تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز