مشاور استاندار کرمان در امور رسانه:

روابط عمومی‌ها از تولید محتوا غفلت نکنند

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۶:۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۲۹۲۶
روابط عمومی‌ها از تولید محتوا غفلت نکنند
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: «تا زمانی که از مجموعه‌ی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی، صدای واحدی به گوش نرسد نمی‌توانیم دولت را کمک کنیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس تقی‌زاده در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، بیان کرد: «روابط عمومی‌ها امروزه بیشتر درگیر ابزار و فناوری شده و از تولید محتوای جامع و متنوع غفلت کرده‌اند که باید با برنامه‌ریزی سالیانه و نگاه تبیینی و حل‌گرایانه این نقیصه جبران شود».

وی ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و هفته‌ی روابط عمومی افزود: «از اوایل اسفندماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان و تمامی ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت زیادی در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی درباره‌ی این بیماری و ارتقاء آگاهی مردم انجام دادند».

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی با اشاره به شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا در مردم و رسانه‌ها، بیان کرد: «از سوم اسفندماه روابط عمومی‌ها به دلیل شیوع کرونا دچار تغییراتی شدند و برخی با فرورفتن در شوک ناشی از شیوع این ویروس، تماشاچی شدند، برخی تولید محتوا کردند و برخی از محتواهای دیگران استفاده کردند».

وی با اشاره به تبعات مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از شیوع کرونا در جامعه افزود: «ویروس کرونا و تبعات مختلف آن نشان داد روابط عمومی‌ها باید در مواقع بحرانی ابتدا شرایط خود را مدیریت و در نهایت سازمان را یاری کنند».

تقی‌زاده با انتقاد از فقدان نگاه دراز مدت در ادارات دولتی نسبت به روابط عمومی گفت: «روابط عمومی‌ها می‌توانند با نگاه تبیین‌گرایانه و داشتن برنامه‌ی سالیانه و توسعه‌ی ارتباطات درون و برون سازمانی، مسائل پیش روی سازمان‌ها را شناسایی و برای حل آن‌ها تلاش کنند تا به بحران تبدیل نشود».

وی ادامه داد: «روابط عمومی‌ها بیشتر درگیر ابزار و فناوری شده‌اند ولی باید بیشتر به تولید محتوا بپردازند و با توجه به لزوم گسترش شفافیت در راستای حقوق شهروندی، روابط عمومی‌ها باید اطلاعات مورد نیاز مردم و جامعه را منتشر کنند».

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی، راه حل خیلی از مسائل را در روابط عمومی‌ها دانست و افزود: «تا زمانی که از مجموعه‌ی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی، صدای واحدی به گوش نرسد نمی‌توانیم دولت را کمک کنیم».

وی با اشاره به روند انتخاب روابط عمومی‌های برتر دستگاه‌های اجرایی استان، خاطرنشان کرد: «با توجه به درگیر شدن روابط عمومی‌ها با موضوع کرونا، از آن‌ها خواستیم فعالیت حوزه‌ی متبوع خود را با محوریت مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا، به روابط عمومی استانداری ارسال کنند که در نهایت آثار ارسالی در سه دسته‌ی برتر، خیلی خوب و خوب قرار گرفتند و امروز از آن‌ها تقدیر می‌شود».

تقی‌زاده با ارائه‌ی گزارشی از مقاله‌ی علمی ارتباط سواد رسانه‌ای با سواد سلامت بیان کرد: «هر چه سواد رسانه‌ای افراد بیشتر باشد سواد سلامت آن‌ها نیز بالاتر است».

به گزارش روابط عمومی استانداری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های استان کرمان درباره‌ی مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: «با همکاری و تلاش اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها توانستیم استان کرمان را جزو پنج استان برتر کشور در حوز‌ه‌ی مدیریت کرونا قرار دهیم».

دکتر ارسلان اسکندری افزود: «روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی منتظر خبر هستند ولی خودشان باید خبر را بیابند و آن را منتشر کنند».

وی بیان کرد: «ماهیت کار روابط عمومی سزاوار افراد دارای اعتماد به نفس است».

اسکندری به پدر و مادرها توصیه کرد در بچگی به فرزندان خود اعتماد کنند تا در بزرگسالی آمادگی و اعتماد لازم برای پذیرش مسئولیت‌ها را داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از روابط عمومی‌های برتر استان کرمان در تولید محتوا در حوزه‌ی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز